Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-03, 21:57
linda morberg linda morberg är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard naxos september

hej alla,
här kommer ännu en fråga om boende på naxos....med risk att bli lite tjatig (många frågor på forumet handlar ju om detta).

Vi kommer (med två barn 3 o 5 år) till naxos vid 23-tiden den sista augusti efter en lång dags resa. Vad ska vi göra? Boka rum hemifrån eller inte?

Jag tror att vi tänker oss att bo i Agia Anna men blir inte riktigt klok på om det är den bästa stranden med små barn eller ej? Är den långgrund eller blir det djupt fort?

Finns det något ställe i Agia Anna där man kan köpa båtbiljetter för vidare resor eller kan man bara göra det inne i Naxos stad?

Anda ö-tips för en barnfamilj tas gärna emot. Vi har tänkt oss Koufonissi också men ska vara bort i tre veckor så nån mer ö antar jag att vi hinner med. Är Iraklia nåt för oss?

tack på förhand, Linda
Svara med citat
Gammal 2006-08-03, 22:49
lemon lemon är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: naxos september

Ag Anna och Ag Prokopios är båda barnvänliga på behändigt gångavstånd från varandra.
Vi kom fram vid 23 efter en nästan 18h lång resa. Då var vi glada över att ha förhandsbokat lägenhet i Ag Prokopios. Bara ut till taxin och 10 min senare checkade vi in.
Båtbiljetter kan köpas i Ag Prokopios, kanske även i Ag Anna. Nån annan vet säkert...
Var på Kouf, som är barnvänligt. Om man bor inne i byn är det dock en bit att gå till stränderna om man inte vill bada vid den förvisso utmärkta hamnstranden.
Var även på Antiparos, som är känt som en familjö. Den levde upp till sitt rykte.
Ännu inga erfarenheter av Iraklia (utom att ha sett ön i sb m att Xpr Skopelitis lade till där).
Nästa gång tar vi nog en sväng till Sifnos, som verkar vara trevligt och ha fina bad. Ngn som kan verifiera?
Trevlig resa!

/lemon
Svara med citat
Gammal 2006-08-03, 22:59
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:

Vi kommer (med två barn 3 o 5 år) till naxos vid 23-tiden den sista augusti efter en lång dags resa. Vad ska vi göra? Boka rum hemifrån eller inte?
Hej !
Får jag rek. "Studio Liana " vid A. Prokopios.
Ett av dom bästa ställe vi bott på. Rumspris i Sep. för 4-bädds , ligger på 45-55 euro.
Ring Andonis Mandalaris
Tel 2285-042522 , Mobil 6945-592975

/ Tom

Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 07:56
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Jag bodde strax efter hamnen, bortom Sofia Soultani. Jag bodde på Poseidoni hotel. (25€ i juni). Där kunde man antingen bada vid den härliga hamnstranden. (Fast är man där många dagar, vill man se något mer!) Från hotellet hade vi ca 10-15 minuter väg att gå till den första stora stranden. Sen var det inte många minuters mellanrum till de andra. Den finaste Pori beach låg lite längre bort. Vi brukade stanna till på Finikas och äta "mellanmål" där. Men ska ni in på kvällen till byn är det en bit att gå då. Så valet är vill ni bo nära de andra stränderna? Eller vill ni ha nära till byn och bo där? Kändes som det var fräschare att bo mot byn än borta på Finikas. Men som sagt var smaksak.............

Senast redigerad av Kalimera den 2006-08-04 klockan 11:26.
Svara med citat
Gammal 2006-08-08, 17:30
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Fördelen med Ag Anna jämfört med Ag Prokopios när det gäller att ha små barn med sig, är att i Ag Anna så ligger det en hel del hotell vid stranden. I Ag Prokopios så går bilvägen emelllan. Och grekerna gillar att köra bil där!

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:33.