![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag och min sambo åkr till Parga den 29 maj. Har ju varit där ett antal gånger, men aldrig hyrt något fordon. Jag har vid 30 års ålder blivit med körkort! I förrgår faktiskt! ![]() Jag skulle vilja få tips på bra uthyrare. Resebolagens kontakter verkar inte alltid vara bäst/billigast. Det är känsligt att rekommendera något företag här, men gärna om ni mailar till mig! ![]() Janne, du körde väl runt i Epirus? Eller minns jag helt galet nu!?! Har du något bra tips att ge? Tack på förhand, glad för alla tips! Jenny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hyrde bil i Parga av en vanlig uthyrare. Den som hyrde bilen till oss Epiros var väl bevandrad i Parga eftersom han besökt orten flera ggr så lokalkännedomen var god. Dyraste och sämsta bilen jag någonsin hyrt, över 80 euro/dag för en liten, inte alldeles ny bil utan alla finesser. När sonen och jag hyrde bil på Paros betalade vi 37 euro för en dag och fick en tre veckor gammal bil med alla tänkbara finesser. På Fuerteventura betalade vi 38 euro för en helt ok bil. Räkna därför med att bilen blir en extraordinär utgift i Parga.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
TACK!
Ska kolla med honom när vi kommer ner. Ska bli underbart! Jenny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
När vi var på Paros år 2000 hyrde vi bil och jag minns att det kostade lika litet/mycket för ett dygn som det kostade när barnen åkte i en plastring efter en båt i 10 minuter ![]() Så är det inte idag, att hyra bil har blivit mycket dyrare (och vattenaktiviteter har kanske rent av blivit något billigare?). |
|
||||
|
||||
![]()
Sista gången jag var på Paros var nog för tre år sedan och det var då jag hyrde bil med sonen sen vi lämnat dottern som åkte hem till studierna från Santorini. Huvva vad minnet är diffust ibland. Vi bodde i varje fall hos Seina i
Naoussa och biluthyraren var bekant med henne. Bilen var suveränt bra men hon tyckte att vi borde fått ett bättre pris. Vi åkte efter några dagar på Paros vidare till Sifnos där vi träffade flera gamla kära kalimeravänner. Där nåddes vi av det tragiska meddelandet att Sveriges utrikesminister Anna Lind skjutits. Så det året var det. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej! Jag har tidigare rekommenderat Europcar vid telegrafen i Parga Bredvid Hotell Paradise... Kanonkille från England som heter Paul..
Vi hyrde där i fjol och vi kommer att anlita honom i år oxå vi ska dit 22 maj... Anita |
|
||||
|
||||
![]()
Är priset lägre där?
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vi fick ett smärre problem med en moppe och han hjälpte till direkt.. Vi hade dålig erfarenhet från en smilande typ med guldtand på Mytilini... Det enda han tjatade om var att vi hade "full insurence" ända tills vi behövde hjälp.. Då blev han galen och anklagade oss för att ha fått fel på moppen för långt från hans firma...(Det var ca 13 km) |
|
||||
|
||||
![]()
Har just idag fått ett erbj om en liten bil (?) på Samos för 180€/6 dygn... Är det ett "bra pris"?
Bilen lev vid hotellet. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hoppas motorn inte är för svag. Lefteris |
|
||||
|
||||
![]()
Vad skulle motorstyrkan ha för betydelse när jag reser själv?
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Jag ska åka till Parga på måndag och tänkte att du kanske hade några bra förslag på uthyrare för mc samt bra turistmål nu när du varit där redan. Tack på förhand. /Linda |
|
||||
|
||||
![]()
Undvik uthyrningsfirman "Antoni´s" mannen är både oärlig och lömsk!
Apollo har tidigare rekommenderat detta ställe, förhoppningsvis inte nu längre. En lagom moppeutflykt är Ali Pacha´s borg i Anthoussa. Lite längre är det till Acheron/Styx floden. Eller ta en båtutflykt till Paxos & Antipaxos, köp biljetterna i nå´n av de lokala resebyråerna/hålen i väggen, samma båt och avsevärt billigare än Apollo/Ving. //PO ![]() |
![]() |
|
|