Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-11, 16:28
marina m marina m är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard BILLIGT boende?

Hej!

Jag + familj skall antagligen åka till Naxos i början av september. Undrar lite över billigt boende, gärna en bit utanför "storstaden" så att man kan få lite lugn och ro (nära stranden?). Är medveten om att ämnet tagits upp innan, men jag tänkte kanske på cirka 15 euro/dag, som ett lagom pris, då vi försöker hålla en förhållandevis sträng budget. Jag skall nämligen vidare till Amorgos efter en vecka, då min dotter åker hem till Sverige, och vill ha råd att bo där också.

Tacksam för alla tips som ni kan ha till mig!
Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 18:04
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: BILLIGT boende?

Citat:
Ursprungligen postat av marina m
Hej!

(nära stranden?). Är medveten om att ämnet tagits upp innan, men jag tänkte kanske på cirka 15 euro/dag, som ett lagom pris, då vi försöker hålla en förhållandevis sträng budget.
För 15 Euro per person och natt finns det boende, är det däremot per rum du menar, då kan det nog bli knivigare.

// Helén
Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 21:48
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vid något tillfälle har jag betalat 15 euro för rum/ 1 person men det var
i Parikia i slutet av augusti 2003. Kan vara svårt att hitta rum i den prisklassen men om du lägger till 5 eller 10 euro blir det lättare. Har inte varit i cykladerna sedan 2004 och det verkar som priserna nu är något högre.

Eva

Senast redigerad av inkfish den 2006-08-12 klockan 11:53.
Svara med citat
Gammal 2006-08-11, 22:15
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad

Jag har inte varit på Naxos, men i juni förra året bodde jag och min man på ett hotell på Zakynthos som tog 18 euro per natt (för två), så jag tycker faktiskt inte att det låter som en omöjlighet att hitta något för 15.

Lycka till!

Ruby
Svara med citat
Gammal 2006-08-12, 01:09
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Förra svängen då jag var på Naxos så stod Maria (tror jag hon heter) och bjöd ut boende för 10 € per rum nere vid hamnen vid varje båtankomst. Skulle förvåna mej mycket om ni inte kan bo för 15€ per rum i år i september om det bara är priset som är intressant för er.

Mvh Janérik (som även tittar på hur boendet ser ut)
Svara med citat
Gammal 2006-08-17, 16:21
opas avatar
opa opa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Förra svängen då jag var på Naxos så stod Maria (tror jag hon heter) och bjöd ut boende för 10 € per rum nere vid hamnen vid varje båtankomst.
STOR VARNING FÖR MARIA!!!!!
Maria har Maria studios and rooms "nära" St Georgestranden och är välkänd rumsraggare i hamnen. Vi kom dit i juni med hopp om billigt och bra boende eftersom konkurrensen är så stor i just Chora Naxos.
Rumsraggarna står bakom en vit linje som de inte får passera, men Maria steg gladeligen över den och sprang fram till oss. Herregud vad de andra skrek åt henne, vi borde kanske ha fattat då att hon var en lismande kvinna som vi aldrig skulle följt med.
Vi var nöjda med 12 E/natt för dubbelsäng, litet kök och veranda in "beautiful garden". När vi kom dit blev vi inknökta i ett källarutrymme med brummande stinkande kyl och en ännu mer brummande fläkt som sattes igång då lampan tändes. Garden? Dammiga plaststolar i en betongtrappa.
Vi var så trötta och det var 40 grader varmt att vi knappt märkte att Maria upprepat att jo, vi ville stanna 5 nätter för 15/natt. Sen stack hon med passet och vi hann precis pusta ut och tänka efter vad vi hade gjort.
Hon hade HÖJT priset helt fräckt från 12 till 15 och boendet var ett råtthål.
Vi gick på jakt efter annat boende och hittade ett trevligt hotell där ägaren hade en vän som hade en lägenhet en minut ifrån kastro som vi kunde hyra billigt.
Han hjälpte oss med att låna telefon så att vi kunde ringa Maria för att kräva passet tillbaka. Jag tror jag lät så arg och barsk att hon bara sade "ok" och skickade sin gubbe att lämna passet och för att låtsas inte förstå engelska.
Om ni bara visste hur passen förvarades! I en skranglig byrålåda som inte var stängd, i ett rum som vem som helst skulle kunna gå rakt in i.
Vi ryste nästan av välbehag då vi två fick en tjusig, men lite skitt 4bäddarslägenhet med badkar, ordentligt kök, riktig spis och ugn, ny kyl och frys och...satellit-tv! Precis bredvid den gamla ortodoxa kyrkan Metropolis och Metropolis museum!
Det var väl kanske inte meningen att det skulle hyras ut och mannen sade att det var första gången de hyrde ut lägenheten.
Det kvittar att vi hittade en 5 dagar gammal Sydsvenskan-tidning under köksbänken, vi var så glada över att ha sluppit Maria och Maria studios and rooms.

Kontenta: Undvik Maria.
Svara med citat
Gammal 2006-08-17, 23:13
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av opa
STOR VARNING FÖR MARIA!!!!!
Maria har Maria studios and rooms "nära" St Georgestranden och är välkänd rumsraggare i hamnen.
Det lustiga är att jag är ganska säker på att vi bodde hos Maria för många år sedan.
Vi hade då ett trevligt rum med liten balkong en bit både från havet och centrum i ett ganska nytt hus (kan väl var 6-8 år sedan).
Både jag och Maria (alltså hon jag bor med) tycker oss känna igen denna Maria från den gången men jag kan inte alls komma ihåg att hon uppträdde så som hon har gjort senare då vi sett henne.

Mvh Janérik

Senast redigerad av Janérik den 2006-08-17 klockan 23:13. Anledning: Tyrckfel
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:58.