|
|||
|
|||
Hyra båt i Samos
Tjao
Är det någon som har hyrt eller vet om möjligheter finns att hyra mindre segel/motorbåt för dagsutflykter till mindre öar? Tänker på typ styrpropeter storlek eller 2-krona storlek, någon som vet ca priser då också? //Uffe |
|
|||
|
|||
Sv: Hyra båt i Samos
Ingen som har hyrt båt i samos eller vet om det är möjligt?
Vänligen svara isf //Uffe |
|
||||
|
||||
Jag har aldrig sett att man kan hyra mindre båtar på Samos. Jag har inte letat så det kan ju vara möjligt. Enda ö jag har sett att man kan hyra mindre motorbåtar är på Symi.
|
|
||||
|
||||
Segelbåtar däremot vet jag folk som har hyrt där. Men det var nog en ganska stor båt, de skulle vara på havet några veckor.
|
|
|||
|
|||
Tack för svaren!
De va så att jag tänkte att man kanske kunde hyra en minde motorbåt och ta sig till de närmsta öarna och spendera dagen där. Får väl ta å jaga på annans när vi väl kommer dit. //U |
|
||||
|
||||
Vilka öarna tänker du då på? Jag skulle personligen inte ge mig ut på det havet i en allt för liten båt.
Eva |
|
||||
|
||||
Vad gäller hyra av båt på Samos vet jag inte, däremot på Poros där kan du hyra segelbåt med eller utan skeppare. För att hyra segelbåt i Grekland måste minst en ha skärgårds eller kustskepparexamen. Passar även bra om någon även har VHF-certifikat. Du kan där hyra en segelbåt för ca 2500 kr per person ( billigast båt) Saroniska öarna lämpar sig nog bäst där är avstånd mellan öarna korta och du har en massa vikar att gå in i. Vinden är mer måttlig där, men det är ju en smak och kunskapsak. Jag har några länkar som jag kan skicka till din inbox.
Hälsningar Camilla |
|
|||
|
|||
Nej, det är ju lite skillnad på djurlivet om man gämför med fiskarna i vattnet här i Sverige
Tänkte mer på en motorbåt så man kan ta sig till de närmsta öarna, om de nu inte ligger allt för lågt från samos kust. Tack Camilla för länkarna! //U |
|
|