|
|||
|
|||
Hyra cycklar i Votsalakia?
Hej!
Jag och min familj kommer resa till Votsalakia på Samos den 3 september. Jag har förstått att stranden Phili Amos II är fin och ligger ganska nära. Jag undrar nu om det är någon som vet om man kan hyra cyklar i Votsalakia och om det är tänkbart att cykla till Phili Amos II? Jag antar att taxi är alternativet. |
|
||||
|
||||
Sv: Hyra cycklar i Votsalakia?
Citat:
|
|
|||
|
|||
Kom hem från Votsalakia IDAG med många härliga minnen..
Jag och min sambo bodde på hotell Asprés (utkanten av Votsalakia) och gick fram och tillbaka till Psili Amos varje dag (vi är inga athleter ). En väldigt skön promenad faktiskt, tog väl ca 20 min skulle jag tro. Såg folk med hyrda cyklar så vill ni inte gå så prova att hyra. Många åkte taxi men det kändes ganska onödigt för så långt är det inte. När ni sen kommer ner till stranden så gå en bit åt höger. Där är lite färre solstolar men oftast finare strand (beroende på hur det blåst) Vi älskade verkligen Psili Amos/Samos och jag hoppas ni får en lika underbar semester som vi fick där nere! |
|
|||
|
|||
Halloj...
Nedräkning, strykning och packning för imorgon bitti bär det av... Zorrogirl, jag har en undran och det är om du menar Psili Ammos 1 el 2 när du skriver att det bara tog ca 20 min att gå till stranden, för det låter ju kanonbra! Sen undrar jag om du har andra trevliga tips om Votsalakia, t ex restauranger. Vi ska också bo på Aspres Hena - med timmar kvar |
|
|||
|
|||
Nu är det kanske lite sent med mitt svar men jag menade Psili Amos 2 Jättemysigt strand. Framkalla alla våra digitalfoton i förra veckan....vad jag längtar tillbaka
|
|
||||
|
||||
Får vi inte se några smakprov här??
Ska snart åka dit. |
|
|||
|
|||
Zorrogirl...
Förstår ju nu att det är tvåan du menar... Jag menar, skulle ni gått från Votsalakia och Aspres, där vi oxå bodde, till ettan på 20 minuter så skulle ni ju verkligen ha varit atleter eller snarare utomjordiska... hehehe... Cykeluthyrning var det nån som frågade om, det såg vi en, men det var i andra änden av Votsalakia. Vad gillade du hotellet? Hade ni nån favvorestaurang? Hena - som gärna vill ha mer semester snart... |
|
|