![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag åkte motorvägen norrut från Liverpool till norr om Carlisle (där vi svängde västerut mot Dumfries). Det var 1980 (tror jag) och redan då var det motorväg en stor del av vägen. Nu tror jag det är motorväg till Glasgow, kanske ända till Perth. Det svåraste med vänstertrafik är att växelspaken sitter på fel sida... Jäklar vad jag slog handen i dörren många gånger när jag skulle växla! ![]() ![]() Senast redigerad av Elisabet den 2006-08-31 klockan 07:00. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag älskar Skottland! Bodde i Glasgow ett halvår som utbytesstudent och det var nog det bästa halvåret i mitt liv!
![]() Edinburgh är ju huvudstaden och fantastiskt vacker, men Glasgow har också charm, även om stan kan verka lite oborstad vid första ögonkastet. Men ger man Glasgow en chans, så är man sen ohjälpligt förälskad resten av sitt liv! PS. Ryanair flyger ju från Skavsta till Glasgow (Prestwick airport) och kan vara ett alternativ om man inte vill bila ända från Liverpool. Från Glasgow är det ju inte så lång bilresa till högländerna och de härliga vandringslederna! - C |
|
|||
|
|||
![]()
Själv har jag aldrig kommit längre upp än norra England tyvärr, men skulle hemskt gärna åka upp till Scottland och titta. För de som inte sett den kan jag rekommendera filmen Local Hero. En charmig liten bagatell med en del fina naturbilder och musik av Mark Knopfler.
Peter |
![]() |
|
|