Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-11, 18:50
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Folegandros direkt

Nu har vi kommit till Folegandros. En fantastisk oe "so far". Saag att de betalar 5 euro foer en timme paa Amorgos, haer tar de 1,50 foer 15 minuter, och ta en kopia paa naagot kostar 0,20 euro per sida.

Har aakt upp till Chora foer middag lite senare. Mina vaenner bestiger ett berg med serpentinvaeg upp till en kyrka. Vet inte vad den heter. Men vill gaerna haalla mig paa plan nivaa.

Annars har det blaast naagot fruktansvcaert haer idag. Alla baatar varit instaellda. Jag tycker det mojnat lite nu - men ibland kommer det fruktansvaerda kastvindar.

"Badade" idag ... eller raettare sagt stod lite ner i vattnet och blev fullkomligt omkullkastad av en jaettevaag. Icke att rekommendera. Kunde inte gaa i uppraett staellning utan fick krypa upp ... Men doppad blev jag. Och nu har jag staedat upp all sand o grus som var kvar i min baddraekt, som jag tog av mig hemma paa rummet ...
Hur saa mycket sand kan leta sig in fattar man bara inte.

Ska lugna mig med bad ...

Ha det gott foer gott har jag det ...

Chris

Svara med citat
Gammal 2006-09-11, 19:07
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Standard Sv: Folegandros direkt

Kommer att bli VÄLDIGT intressant att landa på blåshålan Karpathos om 10 dagar, om blåsten håller i sig

Nåja, blåsten brukar ju sällan hålla i sig i flera dagar...och varmt är det nog så det räcker för en norrbottning i alla fall

Ha en fortsatt skön vistelse! Vilken ö ska du till efter Folegandros?

Ivi
Svara med citat
Gammal 2006-09-11, 21:25
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Om du menar den fina kyrkan ovanför Chora så är den absolut värd promenaden upp särskilt lagom till solnedgången. Antagligen är det någon annan av Folegandros många kyrkor du menar eftersom du pratar om bergsbestigning. Oavsett vilket vill jag gärna vara där. Sprang eller vandrade upp till Chora kyrkan nästan varje kväll vi var där och blev varje gång lika hänförd av utsikten och solnedgången. Hoppas på ett kärt återseende i maj nästa år. Hoppas ni får en härlig vistelse på Folegandros.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-09-15, 13:10
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad

Ja det var kyrkan ovanfoer Chora. Och det var tydligen ingen bergsbestigning att tala om. Solnedgaangen var enav anledningarna till att de ville gaa upp.

Tyvaerr fick vi aaka ivaeg fraan Folegandros tidigare aen beraeknat, paa grund av blaasten. Vi ville inte chansa. Var meningen vi skulle aakt igaar, med en baat som visade sig gick i alla fall ...

Men man har inte alltid facit i hand.

Aer nu paa Honeymoon Beach paa Santorini.

Chris
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:35.