![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det där var nästan oanständigt.... Åh så härligt det ser ut! (Inte minst den där efterrätten
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var lite hungrig nyss,men nu är jag MYCKET hungrig
![]() Skönt och höra att ni hade det så bra på Paros.Kände igen byn Lefkos också. Det är ju inte illa och komma hem till sensommarvärmen heller.Vi får njuta så länge det varar ![]() Atenbilden kändes i hjärtat också. 100 dagar kvar ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ååååh, vilka härliga bilder!
![]() Har aldrig gett Paros en chans eftersom vi drog vidare efter bara en natt. Blev för mycket liv och rörelse efter stillheten på Sifnos. Men nu när jag ser dina bilder inser jag att det kan vara värt att åka dit igen och stanna lite längre. |
|
||||
|
||||
![]()
Söker ni stillhet på Paros så tror jag att ni hittar den om ni åkder precis dit Marianne och Jens var - Alyki nere i södra änden. Undviker man grekernas egen semester är det mycket rofyllt där, en liten oas.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var oxå på Piso Alyki. Döhäftig strand och Captain Pipinos. Sicket kanonställe! Visst kommer jag ihåg efterrätten man fick....den var himmelsk!!!
Står här mitt i middan nu, men matlagningen känns en smula torftig efter att ha sett dina härliga bilder. Nu LÄNGTAR jag tillbaka! Bara att sätta igång och boka! /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej, det var inte syltade jordjubbar, men syltade plommon (och yoghurt, ja). Det smakade jättegott!
Den efterrätten fick vi inte hos Pipinos men på en taverna i Parikia. Vad heter syltade plommon på grekiska? Káno marmeláda apó damáskino??? ![]() Vill du ha jordgubbar, så klarar vi även det ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh så gott!
Jag fick yoghurt med syltade jordgubbar på Karpathos, det såg precis ut som dina plommon. Yoghurt och bär är syndigt gott efter maten! |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Marianne]
Vad heter syltade plommon på grekiska? Káno marmeláda apó damáskino??? ![]() När det gäller gäller plommon heter det " Damaskina komposta" .Komposta görs av de flesta frukter och är vanligt att man serverar en sked till kaffet= mia koutalia komposta. Själv brukar jag göra på päron, mandarin, apelsin och körsbär! ![]() Camilla |
![]() |
|
|