|
||||
|
||||
Hjälp!
Behöver hitta en flygstol från Rhodos den 29 okt, och jag hittar bara med Apollo enkel för över 3000 spänn,känns en aning för dyrt! Någon som har tips?
Camilla |
|
||||
|
||||
Sv: Hjälp!
|
|
||||
|
||||
Något knöligare:
Fly me rodos - göteborg 28 oktober sent på kvällen, landar 01:45 1570 kr Fly me göteborg - arlanda den 29 vid lunchtid 590 kr (har dock inte kollat platstillgången) PO: har för mig att det inte går att få köpa ToR charter om man bara ska hem - men det kanske går att kringgå? |
|
||||
|
||||
Förresten, det slår mig: säg till den som befinner sig på Rodos och ska hem att h*n går till Apollo på Rhodos - eller nån resebyrå som även hanterar chartern - och frågar! Vet nån som tog sig hem från Santorini på det sättet nyss, 600 spänn.
|
|
|||
|
|||
Ja, vi gjorde så i somras..Köpte enkel hem från Chania..man kontaktar ex. apollo eller fritidsresor där nere, och köper "på plats"...Kan vara lite värre nu har jag hört, eftersom sommarjobbare, annan personal etc. ska hem efter säsongen nu och också köper enkel.. Betalade runt 800 tror jag!!
Marie |
|
||||
|
||||
Citat:
//PO |
|
||||
|
||||
Tack för era svar, nepp går inte att boka ToR och sen nyttja bara hemresan! Idiotiskt men sant. Inkfish har kollat ditt alternativ men lutar nog mot Rhodos-Athen 86 € med Olympic och sen Viking till STO summa 1803 riksdaler! Eller alternativt kolla på plats som ni säger! är ju lite risk eftersom det är sista planet till STO för säsongen!
Tack för hjälp / Camilla |
|
||||
|
||||
Eftersom Du har åäö så kanske Du är kvar i landet? Det finns 14 dgrs flygstolar den 22/10 - 6/11, 15/10 - 29/10 och 8/10 - 23/10
för 1843, 2143, 3494:- den sista med ospecat boende. Två med Apollo, en med Ving, kanske är det bättre dumpa din utresa i stället? Länk //PO -brakförkyld |
|
||||
|
||||
Tack PO för ditt engagemang, jora jag e i SE just nu! Jag är alltså bara ibehov av resa från Rhodos. Och när det gäller ToR resa kan jag inte boka det och sen använda endast hem för använder jag inte utresan blir man en " No show" och retur resan stryks....fint system!
Ha det gott och krya på dig! / Camilla |
|
||||
|
||||
Jag ligger på rygg och hostar, men surfa runt går bra. Är det någon annan som redan är på Rhodos som ska hem eller?
//PO |
|
||||
|
||||
Nej det är jag som ska hem från Athen då via Rhodos.... skulle bara en snabb visit till Athen men nu visar det sig att en kompis till mig är på Rhodos ( bor annars i USA) vore kul att få träffas efter 12 år
Camilla |
|
||||
|
||||
Ach so! det förklarar saken.
//PO |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Jag hade nog kollat en gång till för säkerhets skull... Peter |
|
|||
|
|||
Citat:
Så jag tror det ska funka . |
|
||||
|
||||
Hej
Ett tips är att gå in på charterbolagens kontor i Rhodos och kolla. Min son fixade sin resa så, trots att när jag ringde (och kollade hemsidor) i Sverige fanns inga biljetter. |
|
||||
|
||||
[INDENT]Jag har ingen annan erfarenhet själv annat än att planen faktiskt aldrig brukar vara helt fyllda ,så det senaste tipset verkar mycket bra.
[/INDENT] |
|
|||
|
|||
Citat:
Det kan vara svårt att få tag på biljetter i oktober eftersom många reseledare åker hem då och har första tjing på hemresorna. Dessutom brukar dessa platser inte släppas förrän samma vecka som avresedatum. Inget för den som vill planera lite med andra ord. |
|
|