|
||||
|
||||
Favoritort på Rhodos??
Kunde vara kul med en omröstning om vilken favoritort NI har på RHODOS?
Min är Lothiarika , strax utanför Lardos där jag bodde på det fina hotellet S:t James sommaren 2001 då vi betalade med drachmer för sista gången MVH Martinifk |
|
|||
|
|||
Sv: Favoritort på Rhodos??
Holder defenitivt med deg der!!! St:james er det beste hotellet, med den beste atmosfæren! Og selvfølgelig området rundt. På bytorget i Lardos er det lokal gresk atmosfære også midt i høysesong. Lindos må også få være med på min liste, tidlig og sent på sesongen, når det ikke er "pakket" med turister.
Benedicte. |
|
|||
|
|||
Min favoritort är absolut Pefkos, i södra delen av ön.
Har bott på samma hotell flera gånger och åker till byn igen på hösten. Jag undrar var månne Lothriarika ligga, är det vid kusten ? Är mycket förtjust i Lardos, den gamla byn. Senast redigerad av inkfish den 2006-04-17 klockan 09:57. Anledning: för långt citat |
|
|||
|
|||
Citat:
MVH Soleil |
|
|||
|
|||
Citat:
MVH Soleil |
|
|||
|
|||
Lothiarika ligger mellom Pefkos og Lardos. Det er et turistområde med noen hoteller, og restauranter.
Og tro det eller ei , men det er faktisk mulig å gå rundt i Lindos uten masse turister.. Men det er somregel veldig tidlig eller sent på sesongen. |
|
|||
|
|||
Var på Rhodos i början av juli. Bodde på hotell Elvita i Lardos, och det var super. Har inte varit på Rhodos tillräckligt mycket för att kunna jämföra orterna tycker jag. Men vi var oftast i Pefkos på kvällarna och älskade det helt klart. Så det är nog favoriten hitills. Ska tillbaka nu på söndag :-) Dock ospec. så vet inte vart jag hamnar. Men d ska bli underbart! Ses då alla som e där ;-)
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vad härligt det låter att åka ner nu Martinifk |
|
||||
|
||||
Rhodos gamla stad, Stegna, Haraki och Sarakos är mina "favoritbyar". Häftigaste plats är Profitis Elias.
|
|
|||
|
|||
Pefkos, söderom Lindos.
|
|
|