Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-27, 12:40
lina lina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Jobb i aten??

Vet inte riktigt om detta är rätt ställe för denna tråd, men jag gör ett försök!
Jag planerar att i slutet av september åka till Aten och stannar några månader till ett år. Men är det alls möjligt att skaffa någon typ av jobb i aten när man är 18år och inte pratar grekiska?? ...kan tänka mig (nästan) vad som helst!
Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 19:53
Angelina Angelina är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: Jobb i aten??

Hej!
Jag bodde själv i Aten i våras och pluggade grekiska och funderar nu starkt på att åka tillbaka i vår och jobba lite. Har du lyckats hitta nåt jobb? Jag vet att det fanns annonser lite överallt i butiker, men då måste man nog kunna lite grekiska.. Annars finns ju turist fiken runtom Thissio och Plaka, där kanske du inte behöver kunna speciellt mycket grekiska.. Kanske kan gå runt o fråga? Kolla också www.athensnews.gr det är en tidning på engelska och man kan hitta lite allt möjligt där.. annars finns en hemsida också www.expatriates.com kolla där med.. och lycka till!

Hälsningar Angelina
Svara med citat
Gammal 2006-10-23, 19:12
annakarin_persson83@ annakarin_persson83@ är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Sv: Jobb i aten??

Hej! Ingen idé att kolla turistcafeerna, bodde i centrala, gammla plaka 6 mån och känner de populäraste cafeerna och de har sin fasta personal, tar in bröder etc till de som jobbar. dom är som små familjer de som jobbar på cafeerna.....tror inte de ens överväger nya....
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:24.