![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Röstar också på Kreta.
Väder minus för Zakyntos och min bild av stränderna vid Ialyssos är klappersten, ofta blåst och relativt nära till trafikerade vägar. Men det är tämligen många år sedan jag hade vägarna förbi Rhodos, så det finns sökert andra som har bättre koll... Lycka till med planeringen /lemon |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan.
Av de alternativ du nämnde skulle jag absolut välja Agia Pelagia. En jätte mysig liten by om man inte är där under högsäsong (aug). Helt bilfri, ungarna kan springa runt nere på stranden medan man själv sitter på en trevlig taverna och njuter av mat och vin. Nära till bad och allt inom räckhåll. Ett annat bra alternativ med samma egenskaper är Votsalakia på Samos. Perfekt om man reser med barn, och med större och rymligare stränder. Klart bättre bad men inte med samma "bykänsla". Lycka till. |
|
|||
|
|||
![]()
Kanskje Kreta er varmere på den tiden enn Samos??
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller nog med, att välja en sydligare ö som Kreta i stället för Samos.
När vi öluffade i början av juni, märkte vi storskillnad på norra och södra öarna, gällande värmen. Det måste vara ännu kyligare på kvällarna i norra delarna redan i maj. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för era svar.
Samos, Votsalakia har vi redan varit, 2005. Där är så fint. Vill ju gärna se mer av Grekland. Resten av familjen är kvar hemma. Så tänkte jag också att det är fler som åker till Kreta i Maj. Funderar lite till och sen kanske jag bokar en resa. ![]() Lotta och Moa som älskar Grekland |
![]() |
|
|