|
|||
|
|||
Tips på mysig semester för 23 årigt par?
Hej
Vi är ett par på 23 år som behöver hjälp med att hitta det perfekta resemålet till sommaren. Vi är ute efter sol och bad samt att äta gott och ströva omkring på mysiga strandpromenader. Viktigt att stränderna är fina (inte klappersten eller grovkronig sand). Förra sommaren åkte vi till Naxos där vi trivdes utmärkt. Men eftersom vi inte vill vara "tråkiga" och åka till samma plats igen så vill vi gärna ha andra förslag. Kan även tänka oss att åka till något annat land så om ni har några tips om andra ställen så får ni gärna skriva dem med. Mvh Marcos och Evelina |
|
|||
|
|||
Sv: Tips på mysig semester för 23 årigt par?
Hej,
för ca 15 år sedan var jag och min fru (vi var 20 & 24 år då) åkte vi till Lefkas. Det var den bästa och mest romantiska semestern vi kunde göra. Åkte över till andra sidan och hittade ensama stränder.... helt ok... Jag kan även rekomendera Skiathos Sedan finns även en ort på Pelepones som Admirala (här i forum) rekomendera och som står mycket högt på min lista Nafplion... skall vara enligt alla jag har pratad med helt underbar. Ca 3 tim från Aten med bil.. /Nico |
|
||||
|
||||
Skiathos tänkte jag också på, där finns fina stränder, trevligt kvällsliv och utflyktsmöjligheter till omkringliggande öar om man vill.
|
|
||||
|
||||
Parga är aldrig fel!
//PO |
|
|||
|
|||
Skiathos låter precis som det ställe ni skulle åka till. Massor med fina stränder, intensivt nattliv om man vill, många goda restauranger och ställen uppe i bergen där man kan ströva omkring ensam om man föredrar det.
|
|
|||
|
|||
Citat:
birgitta otaliga gånger i Parga |
|
||||
|
||||
Ni kan nog åka var som helst, det finns så många underbara platser. Bläddra i resekataloger och kolla på Kalimera under Resmål A-Z så hittar ni något som verkar passa er, garanterat!
Parga är väldigt bra, läs mer om det vetja. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Var som helst i Grekland skulle nog passa
Men IOS är mitt tips av alla öar.... Camilla |
|
|