Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-02-22, 20:07
piaw piaw är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Expressen RES / Peloponnesos

Köpte idag Expressens RES tidning och skulle förväntansfullt läsa om resmålet Peloponnesos och Kalo Nero dit min första Greklandsresa är bokad. Är det så i Kalo Nero som Expressen beskriver det? "utkastat i tomma intet, saknar själ, och en skräpig strand." ska jag boka om resan....??? försökt hitta bilder på Kalo Nero för att kunna få en bild av stället men det finns inte så mycket. Är det nån som har bilder?
Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 10:02
Eirini Eirini är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Sv: Expressen RES / Peloponnesos

Jag har aldrig varit där men jag har hört talas om en fantastisk lång strand. Om det var skräpigt på stranden kan ju bero på när dom var där. På hösten har det hunnit bli lite skräpigt efter som det blåser mer då men skräpigt är det ju på alla stränder ibland. Om stället upplevdes som 'utkastat i tomma intet' skulle jag köpa en biljett direkt!!!! Jag uppfattar det som att det är lugnt och att det inte är en plats för festande semesterfirare. 'Saknar själ' ???? Hur länge var den här personen på platsen???? Alla platser har väl en själ???

Jag kommer ihåg när jag hade beställt min första Greklandsresa. Vi skulle åka till Santorini och när jag tittade på bilder ville jag avbeställa resan. Det var ju bara svart sten och ingen grönska!!!! Självklart blev resan jättekul och nu bor jag i Grekland!!

Surfa lite mer på nätet så hittar du säkert fler bilder.

Jag skulle åka till Kalo Nero!!!!

Eirini
Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 12:45
LN LN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Man ska nog inte ta för allvarligt på sådana reportage, alla tycker vi ju olika. En gång är ingen gång. Första gången vi var på Chaniakusten hade vi inte så bra väder och sa till oss själva att dit åker vi aldrig mer. Vi var där redan efter ett halvår igen och har varit där totalt 7 gånger (12 på Kreta). Åker till Petalidi en bit från Kalo Nero i maj och ser verkligen fram emot att besöka denna del av Grekland.
Lena
Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 15:05
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Stränderna brukar alltid vara skräpiga tidigt på våren efter vinterns stormar, och även sent på hösten,så i alla fall på våra stränder i Koroni/Vounaria området på Peloponnesos.
Men när säsöngen väl börjar är de hur fina som helst.
Vi har några gånger bara kört igenom Kalo Nero på vägen till Koroni/Vounaria,men jag skulle absolut inte tveka att åka dit.
Vi åker ned till påsk,och tänkte även besöka Kalo Nero,så jag återkommer med färska bilder därifrån under påsken.
Anneli
Svara med citat
Gammal 2007-02-23, 21:29
piaw piaw är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Hej !
Tack för alla svar, det känns bra att höra allt det positiva ni berättar. Det blir nog bra med Kalo Nero. Jag blir alltid så osäker när det gäller nya resmål som jag inte varit på. .
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:59.