![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
på grund av de nya bestämmelsena gällande transport av flytande ämnen i kabinen. Fr.o.m den 1.11.2006 (hoppas jag minns datumet rätt) granskas alla flytande vätskor och tas bort om de inte är köpta flygplatsernas butiker (och "sigillerade"). Annars har köpt mina metaxaflaskor och de goda vinerna på flygplats där det finns ett gott urval (Rodos tex.), lite dyrare priser gör nog inget.... Hoppas det finns något att köpa i Kalamata också. |
|
|||
|
|||
![]()
Ok jag förstår. Jag brukar nämligen alltid lägga mitt i det incheckade bagaget så jag tänkte inte så långt.
Agda |
|
|||
|
|||
![]()
Kalispera!
Jag och sambon tänkte oss en tur till Messinia och Lakonia i mitten av april. Vi har aldrig varit i den delen av Grekland. Ni har varit på en del av dessa ställen. Är det möjligt att få del i lite av era kunskaper? Jag fick veta lite av Agda och Admirala, men villveta mer. Var kan jag hitta upplysningar om lägenheter att hyra, d.v.s. vi vill kunna laga lite mat själva. Är det lätt i mitten av april finna boende. Vi vill gärna bo i levande byar. Trevligt om någon vill svara. |
|
||||
|
||||
![]()
Trevligt om någon vill svara.[/quote]
Jag har skickat ett mejl till dig. Anneli |
|
|||
|
|||
![]()
En vecka före och efter Påsk (8 april) är det svårt med boende. Mina vänner som ofta åker en tur till Yttre Mani på vårkanten förbokar aldrig boendet. Själv har jag bara varit över på dagstur.
Agda |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker till Kalo Nero om några veckor och vi funderar på att hyra bil. Vi har 3 barn så vi åker inte så långt men är det något vi inte bör missa som ligger inom rimligt ( ca 1 timme) från Kalo Nero. Hur stor är egentligen halvön Peloponnesos? Tacksam för svar.
Nån som vet vädret just nu och kanske framförallt hur är nattempen???? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Tom |
|
|||
|
|||
![]()
Det är ca 5 grader varmare vid Kalo Nero än på den sidan.
Idag: just nu +20 på eftermiddagen var det+31. Förrgår natt var det +24 hela natten. Det finns massor "man inte får missa" (tips finns under andra trådar) inom den radien från Kalo Nero, Chora, Nestors Place, Lagunen, Olympia m m. |
|
|||
|
|||
![]()
Då kan man lämna långkalsongerna hemma
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
glömde fråga hur varmt det är i havet?
|
|
|||
|
|||
![]()
Det påstås vara runt 20, har inte varit nere vid havet ännu i år och tagit temperaturen.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De väskor Du checkar in kan Du ha dricka i.... eller missförstod jag Dej?? Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag frågade om det finns några butiker på flygfältet o. Anneli visste att det finns. Det räcker åt. Och tänk vad väger 5 st. vinflaskor och en liter metaxa!! Helt galet att stoppa i Samsonite, man får betala extra för det när det väskan väger över 20 kg. TUI är rätt noga på det, min väska vägde lite under 20 kg senaste semesterresa och det räcker nog... Det är mycket bekvämt att handla på flygfältena, i vissa platser i Grekland också finns det tillräckligt att väja mellan.. Europeiska städer som Budapest,Amsterdam, Praha är toppen för att handla. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Agda Senast redigerad av Agda den 2007-02-27 klockan 15:46. |
|
|||
|
|||
![]()
..och jag ber så mycket om ursäkt!
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Lissi!!
Inte ska man behöva be om ursäkt för att man kommer med ett bra tips eller hur....... ![]() Yvonne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica |
|
||||
|
||||
![]()
[
Citat:
![]() Varför efterfrågar man tips & råd när man är såååå... resvan ? Har man rest sååå... mycket, då vet man ju ! I alla fall när det gäller Grekland, och när det gäller "taxfree", då är det bara på dom stora charterflygplatserna det finns "taxfree", typ Rhodos, Chania, etc ! Vi som åkt inrikes till dom mindre flygplatserna bl.a Kalamata , vet att taxfree är ngt "icke existerande" ! Vill du köpa lokala produkter finns det ofta på flygplatsen till ett överpris, tex. honung, oliver, Vin, Ouzu + andra lokala produkter ! Dessa varor köper du till ett betydligt lägre pris i "Lokala Varuhuset" på ort och ställe ! /Tom |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tänk att du kunde flyga inrikes till Kalamata! Inrikes flyget lade ner ett eller två år efter jag kom hit. Det var på gång att öppnas igen förra året men har inte hittat något om det på nätet eller hört att det kom igång. Agda |
![]() |
|
|