![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi - som missade att Monica fyllde år!! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, visst är det mysigt där.
Det finns en ganska tragisk historia bakom denna taverna. Vet ej om du träffade ägaren, en ung kille lång och smal, ser inte direkt ut som en grek. Han brukar alltid gå runt och hälsa på alla och prata ett par ord, jättetrevlig kille. Tavernan låg tidigare på ett annat ställe, då var den mycket mindre och de hyrde lokalen. Under flera år gick vi dit och pappan levde fortfarande och var den som tog emot alla gäster. Han jobbade och slet med sin taverna i 30 år och till slut hade han så mycket pengar att han köpte huset där tavernan är idag, det finns även en jätteterass som har uteservering på sommaren. Hans dröm gick i uppfyllelse, det var 2 år sedan. För 1 år sedan, när han var på väg hem till sin lägenhet blev han skjuten utanför sin dörr när han hade dagskassan med sig hem. Det var på tv och radio härnere, och 1 vecka efter mordet var det sonen som tog över det hela och stod i dörren och tog emot alla gäster. Livsverket måste ju fullföljas, och sörja fanns inte riktigt tid till. Det finns ett stort målat porträtt av pappan i tavernan, vet inte om du tänkte på det. Kändes lite olustigt att gå dit efter detta för man tänkte på det hela som hade hänt, men livet går ju vidare och det bästa för sonen var ju ändå att fortsätta att vara trogna gäster. Det var lite otur, karln hade namnsdag samma dag ni kom upp. Och hade jag vetat att ni verkligen skulle åka upp till Menidi, hade vi kunnat ordna ett möte. Det får bli nästa gång ni åker till Aten. Monica Senast redigerad av inkfish den 2007-03-10 klockan 12:42. Anledning: citat med bild |
|
|||
|
|||
![]()
Åh vilken tragisk historia! Stackars son!
Det var väldigt stort, men ändå väldigt mysigt på restaurangen och jag kan tänka mig att där kan bli hög stämning. Lissi |
![]() |
|
|