Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-19, 09:39
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Greklandsutställning på T-Centralen ?

I morse på väg till jobbet passerade jag T-Centralen som vanligt. I stora hallen möttes jag av "GREKLAND, Utforska dina sinnen - Wonderful Greece".

En ganska stor yta där för övrigt anonyma utställningsväggar talade om att någon form av aktivitet tydligen skulle öppna senare under morgonen. Jag var där för tidigt men tanken förde mig till Grekiska Statens Turistbyrå som kanske har någon happening nu i veckan ?

Är det någon som känner till vad som försiggår innan jag själv kommer dit igen när jag ska åka hem vid 17-tiden ?

Hasse
Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 10:00
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

Standard Sv: Greklandsutställning på T-Centralen ?

Vet inget men tack för tipset.Jag åker upp t Sth på onsdag ,men brukar inte passera stora hallen i vanliga fall,men det måste jag ju göra denna gång.
Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 10:16
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005

Det är säkert Grekiska Statens Turistbyrå som kör en drive även här i Sverige. På deras hemsida under "Press 2007" hittade jag samma kampanj på engelska - Greece exploreyoursenses. Wonderful Greece.

//Zanét
Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 10:23

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler Visa inlägg
Vet inget men tack för tipset.Jag åker upp t Sth på onsdag ,men brukar inte passera stora hallen i vanliga fall,men det måste jag ju göra denna gång.

Då kan jag förhoppningsvis lämna rapport i morgon om det är något som pågår flera dagar nu i veckan.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 18:53
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Undrar om det inte är samma som pågick i Madrid som jag såg när jag var där, man hade utställningar samt seminarier pratade/visade bilder av Grekland, kulturen samt MAT mm. Denna utställning skulle visas i flera länder!

Camilla
Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 19:03

Nu kan jag berätta om utställningen jag skrev om i morse.

Det var en väldigt liten utställning med en del rätt stora bilder från Grekland. Jag tänkte inte på vilka motiv det var. Det är Grekiska Statens Turistbyrå som tydligen bedriver en stor reklamkampanj både här och där (inte bara i Sverige tydligen). Det var några yngre svenska flickor som gick runt bland montrarna och pratade med oss besökare. Tydligen var "öppningsfrasen" - "Känner du dig sugen att besöka Grekland" ? Jag hörde att flera fick samma fråga.

Det fanns en större avlång monter där det fanns broschyrer, antagligen på engelska allihop. Det är en samling broschyrer om hela ö-grupper med ungefär samma framsidesmotiv som man kan hitta på gnto.gr
Jag har alla broschyrer redan (har gångavstånd till turistbyrån) så jag tittade inte i dem.

Man kunde även delta i en tävling. 5 st. "olika" greklandsflaggor i svart-vitt, en av dem var den rätta. Ingen kan missa vilken som var den rätta, inte ens de som till äventyrs knappt vet var Grekland ligger. Priset var läckert, 3 dagars gratis uppehälle på ett hotell på Peloponnesos, antingen i Kalamata eller Pilos. Fast då var man "tvungen" att på den enkla tävlingstalongen skriva en motivering varför man ville vinna och åka dit. Det var nog så att säga det som var själva tävlingen - motivera på ett käckt och iögonfallande sätt (ej ngt krav på ett visst antal ord). Vad jag inte tänkte på var om det även ingick transport, dvs. flyg till Kalamata. Får nog fråga i morgon igen när jag går förbi, under förutsättning att utställningen pågår fler dagar.

Så jag kan inte säga att det var så mycket att se. Jag tycker ändå att det är läckert att Grekland slås upp bland allmänheten, en plats som T-Centralen där så många är på resande fot ändå. Men det hade gått att göra någonting mer. Kanske smakprov på oliver, feta eller ngt annat. Någon musik hade höjt intrycket. Men trevligt trots allt.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 19:05

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe Visa inlägg
Undrar om det inte är samma som pågick i Madrid som jag såg när jag var där, man hade utställningar samt seminarier pratade/visade bilder av Grekland, kulturen samt MAT mm. Denna utställning skulle visas i flera länder!

Camilla

Skrev samtidigt som du skrev ditt inlägg, Camilla.

Det du beskriver var nog betydligt större och mer omfattande än det jag var med om idag. Det var inte mycket golvyta de hade fått använda.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 07:08

Och på tal om ingenting så finns broschyrerna tillgängliga att ladda ned på sidan visitgreece.gr som bara är en annan väg att komma in på gnto.gr

Klicka på downloads, broschures men det är riktigt tunga filer så ha tålamod. Där finns även en mängd kartor och foton.

Hasse
Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 11:00
KosAnns avatar
KosAnn KosAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Det verkar som om det är ett bra initiativ att visa upp Grekland på, tycker jag. Folk stannar till och är nyfikna på vad som händer och vill se mer.

Jag skall upp till Stockholm i morgon så jag hoppas på att utställningen är kvar då. Kan ju vara lite spännande att se med egna ögon.
Förövrigt så är det ju TUR-mässa i Göteborg i helgen som jag skall gå på. Allt som har med Grekland ( och naturligtvis även andra länder) att göra är spännande. Ibland har man sett en del massor av gånger men, även det är trevligt. Repriser kan vara bra. Visst är det så?

/Annika
Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 07:24

Jag tjatar på om denna lilla utställning.

I går var jag där igen för att kolla en sak. Den enkla tävling de har där, säger ju att man kan vinna tre hotellnätter att utnyttja före 1/7, -07. Det är faktiskt specificerat till att gälla på Rex Hotel i Messina, inte Kalamata eller Pilos som jag först skrev.

Det är dock ett aber i detta, resan till Messina får man bekosta själva. Eller som tjejen uttryckte sig på utställningen - "ja men vinsten är ju bra att kunna använda om man redan befinner sig där nere". Ridå............

Skulle inte Grekiska Statens Turistbyrå kunna anordna en lite bättre tävling, där man inte behöver bekosta hälften av vinsten själv ? Det positiva i allt är i alla fall att de tre hotellnätterna gäller för två personer.

Hasse (lite gnällig)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08.