Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-24, 12:43
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: TURMÄSSAN!

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
...Vaggelis befann sig för allra första gången i Sverige och Göteborg tillsammans med ett sällskap omfattande ett femtiotal Hotellägare från greköarna...
Det låter ju perfekt för vår del, vi har precis bokat flyget och tänker i år förboka vårt boende, funderar på att anfalla dem i montern.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
....Emellertid hade Vaggelis enbart lovord att ösa över vårt vackra och väl fungerande land!!! Särskilt imponerad var han över att alla fotgängare alltid lämnas företräde vid markerade övergångsställen!!!!
Intressant det där med övergångställe, jag tycker själv att vi är katastrofalt dåliga på det här i Göteborg jämfört med tex. Uddevalla, men visst jämfört med Aten så
// Helén
Svara med citat
Gammal 2007-03-24, 12:48
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Det får nog bli en tur till Göteborg i morgon då! Kul att det verkar vara mycket från Grekland i år. Jag har ju ingen resa bokad än,(p.g.a Fly Me ) så det ska bli spännande att se vad de har att erbjuda.

Mia
Svara med citat
Gammal 2007-03-24, 19:52
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

I dag var jag på Turmässan. Grekland hade hyrt mycket golvyta i år, förutom sedvanlig presentation av fastland och div. öar hade de byggt upp en "grekisk taverna" där man för 129 kr. kunde ta del av en gedigen buffé med allehanda rätter. Bordsvatten ingick, men ville man betala lite till fanns även Mythos, rött och vitt vin samt retsina. Tyvärr räckte inte min tid till, men det var mycket mat och såg väldigt gott ut.

I stället plockade jag till mig div. broschyrer och det bästa av allt.......flera gratis DVD om Naxos, Kreta, Paros, Korfu, Rhodos och några till om fastlandet. Har tittat på den om Naxos, över 1 timmes film och musik.
Grekisk folkdansuppvisning var det också förstås, och lite grekiska kryddor och godis fick jag också med mig hem.

Ha det så kul och ta på er sköna skor ni som ska dit i morgon, för går......det gör man mycket.

Ann-Kristin
Svara med citat
Gammal 2007-03-24, 20:25
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Men så precis perfekt!!!!

Arne
Svara med citat
Gammal 2007-03-24, 21:01
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Det går inte motstå Tänkte hoppa över i år,men det blir besök i morgon

Riitta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:47.