Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-27, 22:26
muffinss avatar
muffins muffins är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard skiathos

Det lutar åt Skiathos i år.
Vi är 2 par som åker i 22-26 års ålder och vill ha lite fart..

Vi tänkte åka den 20augusti. Hur är det i Skiathos då? Är det fart i ön? Vi åkte i slutet av augusti till Lefkas förra året.... vi hade det fantastisk, men det var ganska lugn då i slutet av augusti.

Har någon förresten bott i hotell Roula eller Lazaros? Är de okej...
Av vad jag har förståt så ligger hotell Roula i Megali ammos och Lazaros i Skiathos stan.

Min favorit ö är (än så länge) Naxos och av vad jag har förstått så Skiathos o Naxos är de ganska lika när det gäller stränder, den avslappnade miljön som ändå har lite fart mm...eller har jag förstått fel??

Tack i förhand
Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 08:58
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: skiathos

Naxos och Skiathos lika? Ja kanske på vissa sätt.

Stränderna är ungefär lika bra, fast de på Naxos (västra kust söder om staden) är tråkigare och långt ifrån lika vackra enligt min smak.

"Fart" är det i båda städerna fast på Skiathos är det ett mer internationaliserat stuk på en stor del av utbudet. Fast det grekiska finns där också och om det är det man letar efter så är det inte svårt att hitta det.

Om miljön är avslappnande beror nog på vem man är På Skiathos är det riktigt riktigt mycket folk i augusti, en del stränder är rena discot och andra rena dagiset. Många känner sig säkert avslappade av sådant. Men även sådana som jag som kräver ungefär 200 procent med lugn och ensamhet för att säga att miljön är avslappnande, kan hitta sådana ställen på Skiathos, åtminstone under resten av säsongen.
Svara med citat
Gammal 2007-03-28, 19:54
muffinss avatar

va bra det låter :-)

vi tänkte stanna två veckor och vi vill ha lite fart. Men med tanke på att vi åker sent i augusti visste jag inte riktig hur det var.
Alla ggr jag var i Naxos var det juli början av augusti månad och trots att det var mycket folk upplevde jag ön som lugn. Både fart och stillhet. Som du beskriver Skiathos verkar det ungefär så.

Egentligen ville jag till Kreta i år med de andra i sällskapet ville helst till Skiathos. Men jag tror att jag kommer att bli jätte nöjd med Skiathos med.

Av dessa 2 veckor tänkte vi spendera 2-3 dagar i Skopelos... jag tror inte att det kan vara problem att hitta rum där i slutet av augusti. Eller?

Ska bli härligt!!! längtar!!!

tack för ditt svar
Svara med citat
Gammal 2007-03-29, 12:35
anna-lena anna-lena är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Hej!
Tror att ni kommer att trivas jättebar på Skiathos, har själv denna ö tillsammans med Naxos som mina favoriter. Besökte Naxos midsommarveckan förra året och Skiathos samma tid 2004. Bo nära Skiathos stad så har ni närhet till de mysiga gränderna och kan bada vid Megali Amos om ni inte vill åka till de andra fina stränderna någon dag. Stort utbud av restauranger både grekiska och internationella i Skiathos stad. Många trendiga barer i gränderna och borta vid den nyare hamnen. Smidigt att ta bussen till stränderna utanför stan om man inte vill hyra moppe. I år blir det Skopelos i slutet av juni en vecka, sista natten på Skiathos.
Anna-Lena
Svara med citat
Gammal 2007-03-29, 17:30
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av anna-lena Visa inlägg
Bo nära Skiathos stad så har ni närhet till de mysiga gränderna och kan bada vid Megali Amos om ni inte vill åka till de andra fina stränderna någon dag.
Smaken är olika och tur är det För min del är det sista jag skulle göra att bo vid Magali Amos. Stranden är en av de sämre på Skiathos och området det mest charmlösa på ön, enligt min smak.

Nej, själv skulle jag antingen välja att kunna krypa till de fina stränderna på morgonen eller till hotellet på kvällen dvs antingen bo i Koukounaries eller mitt i staden. Buss- och taxiförbindelserna är utmärkta oavsett åt vilket håll och vilken tid man åker!
Svara med citat
Gammal 2007-03-29, 19:00
muffinss avatar

är det långt från megali ammos till skiathos stad, Kan man gå eler krävs det buss???
De hotell som jag hittade och tyckte var bra för oss var i Megali Ammos. Vi vill ha nära till stan. Att kunna gå dit. Och sedan ta bussen till de fina stränderna.
tack för er hjälp

Senast redigerad av inkfish den 2007-03-29 klockan 22:40. Anledning: långt citat
Svara med citat
Gammal 2007-03-29, 19:49
Elisabets avatar

Jag vet inte riktigt, men det område som kallas Megali Amos är ganska långt, så det beror på om hotellet ligger närmare staden eller åt andra hållet. Mellan 1-3 km till staden och sedan ytterligare 1 km till centrum uppskattar jag. Jayo kan säkert svara exakt på det här.
Svara med citat
Gammal 2007-03-29, 19:55
anna-lena anna-lena är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Vi bodde på Poseidon med härlig utsikt över havet och hade ungefär lika långt till stranden som in till stan, en promenad på 5-10 minuter. Bor man vid den delen av stranden som är närmast stan har man i princip bara en kort promenad in till de mysiga gränderna i stan. Vi tog bussen de flesta dagarna till bla Koukonaries, men en strand som var verkligt fin och väldigt lugnt på var Mandraki några hållplatser tidigare. Håller med om att Megali Amos stranden inte tillhör de bästa på Skiathos men vill man både ha strand och stad är det ett bra alternativ tycker jag. Vi blev positivt överraskade eftersom vi hört så mycket negativt om stranden. Skönt med en strand nära om man inte vill åka iväg varje dag och ändå ha allt utbud i staden.
Svara med citat
Gammal 2007-03-29, 20:00
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av anna-lena Visa inlägg
Bor man vid den delen av stranden som är närmast stan har man i princip bara en kort promenad in till de mysiga gränderna i stan.
Jo den delen av staden är den finaste! Men hur är det med "fart" där? För att hitta den måste man väl ner till hamnområdet och kvarteren däromkring?
Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 02:49
muffinss avatar

Jag har kollat på hotell poseidon ( utsikten från bilderna som ajg har sett är verkligen fantastisk) men tyvärr var hotellet fullbokat de 2 veckor som vi ska vara iväg. Nu har vi bestämt oss för villa Nina. Jag hoppas att det inte är så långt till Skiathos stad... men jag lär behöva promenera då jag kommer att äta en massa mat
Jag tycker att det skulle vara kul att bo nära de fina stränderna...dock föredrar jag att åka buss under dagen än på kvällen. Därför valde vi bort att bo i Koukounaries.

Ska absolut ge oss ut och va på några av de fina stränderna, ska tydligen finnas många Ska boka resan imorgon... Det känns verkligen rätt.

åhhh vad jag längtar ca 4 månader kvar
Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 09:45
Elisabets avatar

Citat:
Ursprungligen postat av muffins Visa inlägg
Ska absolut ge oss ut och va på några av de fina stränderna, ska tydligen finnas många
Nej inte många. Massor

De ligger på västra delen av ön, från Tzaneria i söder och Limenari i norr och västerut! Det är mer folk, kortare gångavstånd och mycket strandaktiviteter på södra kusten och tvärtom på norra! Bara att välja vad man gillar kort sagt.

Ni kommer att få en jättehärlig resa!!
Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 10:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ska absolut ge oss ut och va på några av de fina stränderna, ska tydligen finnas många
Missa inte stränderna Mandraki, Elias och Agistros på västkusten. Tre fina stränder som inte besöks av så många.
Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 01:48
muffinss avatar

låter fantastisk...antecknar allt

det 21 augusti åker vi.

Kan inte tiden gå snabbare???
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:41.