Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-30, 06:15
Virre Virre är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Bokat resa!

Nu har vi äntligen bokat resan till Skiathos! Efter mkt jämförande vad gäller pris och kvalité så blev det ett billigt hotell, Galini. Verkade dock ha det mesta...pool, bar, airkondition och frukost varje morgon.
Jag har hört att Galini var något ofräscht tidigare???...någon som bott på hotellet de närmsta åren?

Vi ska även på bröllop i Cala baka (meteora) 23 juli....går det regelbundna båtar till fastlandet? ...kostar det mkt?
Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 10:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Bokat resa!

Citat:
Vi ska även på bröllop i Cala baka (meteora) 23 juli....går det regelbundna båtar till fastlandet? ...kostar det mkt?
Kul med bröllop så nära Meteora! Häftigt. När jag var på SKiathos (också i juli) gick det flera båtar dagligen till Volos på fastlandet. Minns inte hur mycket det kostade.
Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 10:35
Mantass avatar
Mantas Mantas är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Jag och min sambo bodde på Galini sommaren 2003. Inget fel på själva hotellet. Inget överdådigt rum, men det räknar man väl inte med i Grekland i den prisklassen. Trevlig personal och lagom långt från trafikljud etc.

Dock skall sägas att vi blev färre och färre gäster vid frukosten för varje dag som gick. Den var riktigt dålig!!! Kan ju alltid hoppas att en förbättring skett under de senaste åren...

Däremot tycker jag att Galini ligger utmärkt bra till. Lagom promenadavstånd in till och från stan på kvällarna och oftast var inte bussen fullproppad med badsugna passagerare på morgonen, när man ville till de fina strändena på dagarna. (Vår favorit blev Banana beach.)
Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 15:54

Standard Sv: Dålig frukost?

Vad innebär "rikitgt dålig" frukost? Ska man inte räkna med att kunna äta frukost på hotellet?
Svara med citat
Gammal 2007-03-30, 20:31
Mantass avatar
Mantas Mantas är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Hehe...

Surt kaffe, svag juice, torrt bröd och den sedvanliga marmeladen och margarinet...

Det var flera med oss som förstärkte frukosten med yohgurt eller liknande.

Jag vill dock poängtera att detta var som sagt fyra år sedan och vi hade inget annat att klaga på, så ni ska nog klara er...
Svara med citat
Gammal 2007-03-31, 09:23

Tack för info!

Kan som sagt hoppas på förbättring...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.