![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ÄR så himla deppad, gossens 10 månaders burmatjej blev uppjagad i träd 10 m upp och vågar inte komma ner. Hon har aldrig varit ensammen och jag kan inte låta burma-gossen hålla henne sällskap då han också är en innekatt, burmor har ingen vinterpäls och det är jättekallt ute. Jag kan inte få tag i någon arborist någon söndagkväll så hon måste stanna i det kalla hemska mörka trädet hela natten,
![]() ![]() ![]() ![]() birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Stackars både dig och katten. Ingen av er kan nog sova i natt.
Hoppas det löser sig i morgon. |
|
||||
|
||||
![]()
Stackars kissen!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men stackars liten! Har hon kommit ner?
|
|
||||
|
||||
![]()
Kolla med din brandkår, men ring inte 112, det händer att de i övningssyfte fortfarande plockar ner katter.
//PO |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för all support, kisse är nu nere och jag har varken ätit eller sovit sedan igår. Det kanske är löjligt men när Selena satt på sin gren och mådde dåligt så kan jag bara inte slappna av, jag mår också dåligt.
Brandkåren hjälper gärna till men först tredje dagen och 2 nätter till pallade inte vi, men jag hade tur, jag fick tag på en 10 m stege och en kamrat från Dalarna hade "vägarna förbi" med sin lilla lastbil och kunde hämta stegen, sedan tog vi oss in i skogen och fick ner en frusen, ledsen och kall kisse. Det första hon gjorde när hon kom hem vara att kissa. Gossen hemma gosar nu med henne så hon börjar väl snart äta och dricka. Clemens, Selinas pojkvän, blev jätteglad att få tillbaka henne. Tack igen och nu kan jag vara glad igen. Birgitta ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Härligt att allt är väl igen. Annika |
|
||||
|
||||
![]()
Puh, vad skönt att ni fick ner henne! Du behöver absolut inte skämmas för din oro - tar man ansvar för ett djur så är det ju det ansvaret totalt. Även när de sitter i trädtopparna.
Skäm bort henne ordentligt nu ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att nu när katten är nere igen kommer hon att svansa sig för kompisen och säga som Mowgli "jag är tuffare än somliga tror.."
|
|
||||
|
||||
![]()
Skönt att allt gick bra! Köp kissen lite strömming så blir hon glad
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var mysigt att få vakna i morse och åter få se Selena ligga under täcken och sova på min arm. Nu får de vänta till helgen innan de får gå ut. Jag har pratat med grannens hund att han ska be Selena om ursäkt och lova att aldrig mer jag upp henne i ett träd igen.
birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hunden gör säkert som du ber om, tror du inte? ![]() /Annika |
|
|||
|
|||
![]()
Jag hade ett tillägg, om han inte gjorde som jag sa så skulle Texis (vår utekatt Bengal/huskatt) komma och göra upp. Texis har aldrig sovit under något täcke i en säng och ingen hund har ännu lyckats få upp henne i något träd. Texis gör det Texis vill
![]() birgitta |
![]() |
|
|