![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Örjan, det låter väldigt trevligt det du beskriver här. Go-kart för barnen, mycket trevligt för dem. Även dykning för den äldste är bra. Då måste vi besöka Paros med andra ord. Tack för tipset!
Men är det dyrt att bo på hotell den här perioden som vi kan resa? Har någon några prisexempel? |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har aldrig bott på hotell med pool men vid två tillfällen har jag hyrt på egen hand på Paros. Det ena ett enkelt men fint rum bredvid kyrkan i Parikia betalade jag och dottern 15 euro för i augusti. Vi stannade en natt innan vi åkte vidare till Naxos och Santorini. Senare i samma månad när hon åkt hem fortsatte jag och sonen till Naoussa där vi betalade 30 eller 35 euro för en fin välutrustad tvårumslägenhet.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Är det någon annan som har några bra tips för förstagångsluffare?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att just tidpunkten är kruxet, annanord. De flesta öluffare här åker inte i absoluta högsäsongen som det där är. Därför är det lite svårt att veta om ens erfarenheter från lågsäsong är riktigt relevanta. Tillgången på rum och därmed priser är ju helt annorlunda.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har hitills inte varit i Grekiska övärlden senare än 5:e augusti.
Upplever stor skillnad i boendekostnad om man åker i slutet av juni istället för slutet av juli. Men det är ju inte alla som har förmånen att kunna välja sin semesterperiod. I år ger vi oss inte i väg förrän den 21 juli vilket har fått mig att börja fundera på förbokningar, men det känns så tråkigt att ha resrutten och antal dagar på varje ställe bokat. Vi får väl ställa in oss på att bo på stranden i år igen!! ![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Ni kanske kan kompromissa - boka några dagar på första ön i förväg och om ni inte vill ha resrutten spikad i förväg spara resten, men om det verkar vara problem att få boende kan ni väl boka före ni åker till nästa ö.
Om ni vill kolla prisläget - det går att hitta hur mycket hotell som helst på nätet. Skriv e-post och fråga. Sen brukar man säga att det blir mycket billigare på plats, men om det gäller i högsäsong antar jag beror på rumstillgången. Det finns ochså massor av gamla trådar fulla med hoteltips här att söka på nätet efter. Angående ryggsäck kontra trolley brukar det vara fråga om tycke och smak och alla tycker att deras val är det självklara ![]() Det här är en tråd där det diskuterades i fjol - det finns säkert fler... Diskutera med Kalimera > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland: Öluffa med resväska eller ryggsäck? /Marianne |
![]() |
|
|