Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-10, 20:56
PFV PFV är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Hotell Nireas eller Stellina Village

Hej på er

Vi sitter i valet och kvalet om vilket hotell vi ska ta. Är det någon som vet något om Nireas eller Stellina Village på Agii Apostoli, Kreta?
Vi är en familj på 2 vuxna och en 9 årig kille.

Lite luddigt vart hotell Nireas ligger och om det är långt att gå till byn med tavernor etc

Ha det gott
Fredrik, Petra och Viktor
Svara med citat
Gammal 2007-04-10, 21:10
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Hotell Nireas eller Stellina Village

Hej,

Nirea ligger i Kato (nedre) Daratso, alltså på övre sidan av huvudvägen i Agii Apostoli. Där finns butiker, restauranger, bussar och allt man kan behöva. Det är en bit att gå till stranden och huvudvägen är LIVLIGT trafikerad på sommrarna. Å andra sidan har ju hotellet en jättefin pool...

Stellina känner jag inte alls till eftersom det ligger åt andra hållet, mot Chania. Längre till bussar gissar jag men väldans nära Lidl

Jag har bott på Flamingo, mycket nära badviken och stranden i Agii Apostoli, och trivdes bra då. Poolen är betydligt mindre men läget är fint, rummen enkla men genuint grekiska och ägarfamiljen jättetrevliga (då i allafall), och ni har fortfarande nära till allt. Det finns till och med en chans att ni får se en grek då

Kickie

Senast redigerad av Kikh den 2007-04-10 klockan 21:29.
Svara med citat
Gammal 2007-04-10, 21:19
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jag har också bott på Flamingo, visserligen år 94, jätte trevlig värdfamilj!

I år gick/sprang vi över vägen ett flertal gånger, den är ju livsfarlig! Man måste springa med trafiken, funkar bara halva vägen sedan möter man ju bilarna Jag är glad att vi inte hade små barn i släptåg.
// Helén

Senast redigerad av Kalimera den 2007-04-13 klockan 12:30. Anledning: Lång citering
Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 13:57
anitaw anitaw är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Hej! Stellina Village ligger i Chrissi Akti alltsa lite innan Ag Apostoli. Dar har du nara till Chrissi Akti stranden (ca 200 meter?) Ag Apostoli med lite fler tavernor o butiker ligger inom gangavstand (ca 1 km?) Busshallsplats till Chania ligger mkt nara hotellet. Hotellet ligger "avskilt" fran vagen sa den kommer ni inte att storas av. Jag skulle helt klart valja Stelina framfor Nireas(Har inte sett det hotellet men ni maste ga en bra bit till stranden o dessutom korsa den mkt livligt trafikerade gamla nationalvagen)
Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 14:20
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Kikh Visa inlägg
Hej,

Stellina känner jag inte alls till eftersom det ligger åt andra hållet, mot Chania. Längre till bussar gissar jag men väldans nära Lidl
Har dom Lidl i Chania också nu? Fanns bara i Rethymnon när jag var på Kreta sist (2005).. eller också hittade jag inte det i Chania.
Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 14:28
anitaw anitaw är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Joda, det finns 2 Lidl i Chania. Det ena kan jag inte forklara vart det ligger(Mournies??) Det andra ligger ligger i Ag Apostolis korsningen. Precis bredvid oppnar snart(om en manad kanske...) minigolf, cafeteria o bowling.
Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 14:31
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Bob-Kåre, det finns till och med två!

Ett i Agii Apostoli och ett på väg mot Souda. Butikerna är ungefär som här i Sverige men priserna en aning högre. Kolla deras hemsida så hittar du dem. Den i A A syns tydligt från vägen, omöjlig att missa, och ligger i fyrvägskorsningen mellan Chryssi Akti/Daratso och gamla huvudvägen.

Kickie
Svara med citat
Gammal 2007-04-11, 21:28
PFV PFV är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Tackar för svaren. Finns det tavernor osv vid cryssi akti?
Känns som om det är litet.

Vad vi velar....

Letar vi på bästa stället efter hotell??

Ha det gott
Fredrik
Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 21:52
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det finns några få taverner i Chrissi Atki, men fler i Ag. Apostoloi. Men å andra sidan är det inte långt att gå in till Chania från Chrissi Atki.

Jag har bott på Stelina, och trivdes bra. Stora, fräscha lägenheter. Lungt område och nära fina stränder. Fast... med balkong mot poolområdet var det aldrig lungt och skönt. Lite för mycket barn som stojade för min smak... (beror ju givetvis på vilken situation man är i, och som ospecat så känns det inte som om det är nåt att klaga på=)
Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 22:19
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Jag skulle välja Stellina då bekanta till mig bott där. Rent och snyggt fast ingen lyx. De hade 1,5km att gå hem till mig men på natten brukar det bli taxi tillbaka. Det är bra att ha Lidl nära för det sparar man pengar på. Titta bara på smör och yoghurt priserna så förstår ni varför. Sedan finns det mörkt bröd på Lidl till frukost med solrosfrön i sig. Det är inte heller så långt till Marinopoulos som också har bra priser. Dessa är mina favoritställen plus den stora In.ka i stan. Supermarkets gäller bara för nödfall dvs mjölk o bröd. En pensionär måste hålla i börsen noga. Jag lyckas ändå spara ca 150-200€ per månad till mera möbler och annat. Lidl hade rea på retzina 1€ för 1,5l slå det om ni kan.

Uffe
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:12.