|
||||
|
||||
Mobilkul/spinoff från ensamresetråden
Svar till farbror Janérik om MMS:
När jag ska skicka en bild kan jag välja: antingen till nåns mobil eller till en e-postadress. Eller som vykort, till och med. Då går MMS:et till Extrafilm i Sverige som gör ett jättefint vykort med text som man skickat med sin bild - och skickar det till den adressat man angett. I höstas tog jag en bild av mig själv i Chora på Amorgos en tisdag vid lunchtid - och mamma och pappa hade den som vykort i brevlådan hemma på västkusten på torsdagen En liten utvikning om vad man kan roa sig med som ensamresenär. Hoppas farbror hängde med |
|
||||
|
||||
Sv: Mobilkul/spinoff från ensamresetråden
Citat:
Citat:
Det kan alla mms-mobiler göra (men det förutsätter naturligtvis att mottagarens abbonemang har tjänsten och det vet jag inte om alla har). Däremot tror jag inte att alla mms-mobiler kan skicka mms till e-postadresser, eller? |
|
||||
|
||||
Oj vad tanterna kan, jag blir alldeles imponerad och tar till mej av informationen.
Just den med att skicka som vanligt vykort var ju en rätt smart grej. Hur dyrt är det och hur får man igång en sådan tjänst? Mvh Farbror Janérik |
|
||||
|
||||
Om jag minns rätt kostade det snarare 20 än 30 spänn. Låg nånstans däremellan.
När man tagit bilden väljer man "skicka som vykort" i stället för "skicka som MMS". Jag har Telenor, för övrigt. Vet inte det spelar in eller om alla operatörer har samma avtal med Extrafilm. |
|
|