![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Den har föreslagits förut när någon letade en sådan stol, men då kom synpunkten att den inte har den rätta grekiska formen. Jag håller med om det faktiskt.
Men det kan väl inte vara särskilt dyrt att skicka hem några stolar med tåg från Grekland? De är ju så lätta. Jag har funderat på det ett par gånger, men det har aldrig blivit av att kolla vad det skulle kosta. Tom har en grekisk stol på sin uteplats, det finns en fin bild av den någonstans i forumet. Just nu kommer jag inte ihåg om var han hade skaffat den, men jag vill minnas att han skrev det i den tråden. |
|
||||
|
||||
![]()
Det var i den här tråden: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=4521Tyvärr syns inte bilden längre.
Håller med om att det inte är riktigt den rätta touchen på Askos stolar, men de är fina ändå tycker jag. Ställer man ut dem i hällregn och sedan släpar dem efter bilen i ett par kilometer blir de nog sådär härligt slitna ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Om det tipset blir populärt kanske Asko börjar sälja dem enligt jeans-modell; ju mer slitna, ju dyrare! |
|
|||
|
|||
![]()
Litt på siden, og i kategorien unyttig kunnskap, men likevel: Også Vincent van Gogh likte slike harde pinnestoler som vi kaller greske.
Dette bildet malt av kunstneren, viser ikke bare en stol, men er en slags metaforisk framstilling av kunstneren slik han så seg selv. |
![]() |
|
|