Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-22, 10:47
Sören Sören är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Lördag 21/4

Läser med intresse dina inlägg.Synd att du bara fått fotogen i dina rakiglas.Vi har fått väldigt god raki på Kreta.Bäst att hålla det för sig själv kanske.Börjar så smått planera vår nästa Kreta-resa.Bil eller inte?Tycker inte trafiken är så farlig där.Värre på Cypern t.ex.Nästan klart med boende.Har tänkt stanna"långtid".Nu är ju "nästan"lite längre ifrån där än här,så vi får se hur det går.Kan tänka mig att det blommar fint i lundarna nu.Ha det bra.
Gammal 2007-04-22, 15:05
eand eand är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Även jag läser med förväntan och glädje dina inlägg varje dag. Jag åker till Agia Marina med min dotter på torsdag, så vädret är jag mycket intresserad av!! Det verkar vara lite kallare än "normalt", eller?

Mvh Eva
Gammal 2007-04-22, 17:28
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Hej Eva

Det är kallare än normalt om nu någon kan säga vad normalt är.
Jag har aldrig frysit så mycket tidigare här som denna vintern och sedan full sommar i februari. Jag skulle nog rekommendera att ha lite varma saker med. Bada är inte att tänka på om man inte är fakir eller isbjörn. Det går väl knappast att gå i bikini heller. Men om man kan fixa lä så är det ganska skönt. De flesta av mina vänner går omkring och hostar och nyser just nu.
Det är ju en fingervisning. Det är däremot skönt att promenera i de högre byarna lite ovanför.

Uffe
Gammal 2007-04-22, 18:00
Lino Lino är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Hej, Uffe! Tack för att du orkar blogga dagligen. Det är så himla kul att läsa dig varje kväll. Var på södra Kreta kommer du och Andreas (vem är han, förresten?) att tillbringa nästa vinter?
Lino
Gammal 2007-04-22, 18:46
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Hej

Vi kommer bara att drälla runt ett tag samt utforska Lashiti lite närmare. Andreas är från Rumänien men bor här året runt. Jag har känt honom ett längre tag så det är okay.

Uffe

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:22.