|
|||
|
|||
Hjälp!
Dax för att boka årets Greklandsresa. Men vart ska vi åka?
Vi är tre singeltjejer i 30-årsåldern. Och vill inte hamna bland kärleksparen eller tonåringarna . Förra året var vi på Karpathos, DÅ var det rätt för oss iom att vi var totalt utarbetade och behövde vila. Men i år vill vi mer fart och fläkt. Så en ö som Karpathos är för lugn. Vi funderar på Lefkas (Nidiri), Korfu (Gouvia), Skiathos (Town) eller Kreta (Rethymnon). Vi är ute efter sol, bad och god mat. Vi vill kunna gå på lite "fartiga" pubar och kanske någon kväll på disco. En stadskärna där man kan spankulera och småshoppa lite är trevligt. Vi gillar om det är pitoreskt och "gulligt". Men vi vill slippa tonårsmassor och fjortisfylla. Och vi vill inte heller hamna bland enbarat "par" och barnfamiljer. Har du varit på någon av öarna, skulle det passa oss? Eller har du kanske något annat förslag? All information är av vikt. Tack på förhand |
|
||||
|
||||
Sv: Hjälp!
Jag tror alla fyra öarna/platserna passar er, men om det var jag som skulle välja så blev det tveklöst SKIATHOS Där finns allt och kvälls/nattlivet är moget.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Yes! Det är det vi söker, MOGET nattliv. Vi vill inte hänga med tonåringarna, men gillar att sitta på roliga pubar och kanske dansa lite. Kan du kanske berätta lite mer om Skiathos? |
|
||||
|
||||
Jag var där i höstas och när jag kom hem höll jag nästan på kväva forumet med inlägg om Skiathos, så läs gärna gamla trådar om ön, det finns massor skrivet, vi är många som har varit där (Använd sökfunktionen så hittar du ännu mer om Skiathos än endast i öns eget forum.)
Kolla bland resebreven också. Mitt hittar du här Kort kan man i alla fall säga att Skiathos är en grön och mycket vacker ö med de underbaraste stränder man kan tänka sig. Staden har en gammal del med gränder och trappor och en modernare del. I centrum är det mycket butiker av alla slag, massor med tavernor och alla slags klubbar. Befolkningen lever till mycket stor del på turism och det sätter naturligtvis sina spår på utbudet. Det är i stor utsträckning internationaliserat och kommersialiserat - men det är inte heller svårt att hitta ett mer traditionellt stuk på mat och nöjen om det är det man vill ha. Jag var där med min 14-årige son och vi besökte inga klubbar, så de kan jag inte säga mycket om, men generellt så är Skiathos inte en tonårsö, men har ett stort och varierat utbud av nöjen för vuxna i alla åldrar. Några tavernor med grekisk karaktär har jag rekommenderat här och där finns även förslag på restauranger som andra gillar. Fråga på om det är något mer du undrar över! Här finns flera Skiathosexperter! Senast redigerad av Elisabet den 2007-04-17 klockan 14:42. |
|
|||
|
|||
Fråga på om det är något mer du undrar över! Här finns flera Skiathosexperter![/quote]
------------ Tack snälla! Ska in i Skiathos forumet och söka runt också! Är nyfiken på dom andra öarna också. Men i nuläget lockar Skiathos eller Lefkas mest. Jag är förtjust i dom "små" öarna. |
|
|||
|
|||
Hej....
Jag svarar tveklöst Skiathos...en underbar ö som jag är säker passar er.Jag har varit där 15 gr nu och älskar den ön.Jag har vart där både med min sambo och med tjejgänget och haft det bra varje gång.Det finns ALLT man behöver...underbara bad...god mat...folkliv...lugn o ro...vi åker dit den 28/5 och du må tro jag längtar!!! Tavernor finns det många bra,men den bästa tycker jag,heter Mesogia.Den ligger i en liten gränd invid kyrkan med bord placerade i gränden...det är väldigt många greker som äter där och det är ett gott betyg.Jag tycker det är väldigt god o billig mat överlag om man "skippar" turistfällorna. Lycka Till med resvalet. Senast redigerad av Zanét den 2007-04-20 klockan 22:32. Anledning: För långt citat |
|
||||
|
||||
Citat:
Mesogia missade jag, men det låter som en taverna jag vill besöka nästa gång. Vid vilken kyrka ligger den? |
|
|||
|
|||
Jag menar kyrkan "mitt" i stan...om du står med ansiktet mot stora ingången går du in till höger,förbi den finare italienska restaurangen.Det står skyltat på husfasaderna lite här och var...underbar mat och JÄTTE trevlig personal.Den måsta du bara besöka...
|
|
|