![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Här kommer lite semesterbilder från Dolomiterna!
Bilade ner förra sommaren tillsammans med vovven. ![]() Utsikt över Wolkenstein från pensionatet vi bodde på. ![]() På väg upp för att vandra i bergen ![]() Hästar som betar på höjderna ![]() Vackert så det förslår! ![]() Fantastiska vyer! ![]() B. poserar! ![]() På torget i Brixen/Bressanone ![]() I den gamla delen av Bressanone är det väldigt mysigt och vackert. ![]() ![]() Domkyrkan, Il Domo. Mvh. Stina, som nu lärt sig hur man lägger in en serie bilder! (Tack Elisabet!) |
|
||||
|
||||
![]()
Kanonbilder Stina.
Den här dalen är fantastisk, men jag har bara varit där på vintern. Dina bilder lockar verkligen till sommarsemester i Sydtyrolen, ...skulle behöva många fler semesterveckor... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
"Kände igen mig" fast det var 40 år sen jag var där.Naturen är sig lik i alla fall.Underbara bilder,tack för det.!!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Å så vackert!!!
Carina - som också måste försöka lära sig att lägga ut bilder ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har du ngt tips på vintern där i Val Gardena? Vi har tänkt åka till Selva Gardena och åka skidor någon gång i januari-mars, april... har du tips på liftnära hotell med vettigt pris....
Vi träffade en italiensk familj från Br****a, när vi öluffade sist på Ios och lustigt nog hade mamman i familjen en kusin i Örebro. Så ngn gång ska vi ses igen! De har sagt de ska åka de få milen hemifrån sig till Selva... Jättefina bilder...................såg superhärligt ut |
|
||||
|
||||
![]()
Vilka härliga bilder
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Underbara bilder!!!!
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Dessa bilder var verkligen belöning i överflöd för några små tips Stina
![]() Vilket fantastiskt vackert ställe! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har inte varit i Val Gardena på vintern, är inte överdrivet förtjust i att åka skidor ![]() Men en vännina till mig brukar alltid åka skidor där och då brukar de bo i Selva/Wolkenstein för att det är närmast till backarna där. Det finns många hotell och pensionat att välja på! Val Gardena.com kan du söka på. Jag bodde på Pension Martlhof. Tel/fax: 0471-794646(landsnummer:+39) mail:martlhof@virgilio.it Ett trevligt pesionat med fin utsikt och lugnt läge. Ägarinnan var mycket trevlig, men hon talar inte engelska, endast tyska och italienska(så våra samtal var något begränsade ![]() Men som sagt titta på hemsidan för Val Gardena så hittar ni massor av boendealternativ ![]() TACK! alla ni andra, kul att ni tycker om mina bilder ![]() Mvh. Stina ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stina: Vad är det för priser ungefär? Vad betalade ni? Fast vintersäsongen kanske har andra priser? Hur tog ni er dit? Bil? Flyger gör man till bologna tror jag...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om man skall flyga borde det nog bli Bologna eller möjligen Innsbruck i Österrike(fast det kanske inte går flyg dit ![]() Ett dubbelrum med frukost kostade runt 50 euro om jag minns rätt. Det var i slutet av augusti. Vintern/våren räknas ju som högsäsong och då har hotellen och pensionaten en annan prislista, kan tänka mig att priserna ligger något högre då. //Stina ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lite speciell, ligger på fel sida i dalen så det är nästan ett måste att åka bil till liftarna, tar ca 10-20 minuter beroende hur långt upp i dalen man vill starta skidåkningen. Fördel med byn - otroligt genuin, egentligen inga andra turister, riktigt bra priser på boende inkl. halvpension. Nackdelar - inget kvällsliv om man är nöjeslysten, avstånd till liftar. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för mycket fina bilder Stina! Så vackert! Och så himla fin hunden är!
|
![]() |
|
|