Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-26, 08:55
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Hur ska jag stå ut!?

Sommaren närmar sig... Kalimera blir mer o mer aktivt, Jannes veckobilder lockar. Jag längtar så det gör ont i magen efter att få sitta på en liten obekväm stol vid ett rangligt bord, med en stor sallad och en kall öl... och bara njuta av utsikten över det blåblåblå havet!

Men i år blir det inte nåt Grekland!

Istället drar vi till Madrid om en månad och bilar längs västra och norra Spanien över till Barcelona. Ska bli jätteskoj och spännande, men jag kan inte låta bli att ångra mitt val... För kan det bli lika skönt och läkande för själen som en tur till Grekland???

Ojoj... behöver nog lite uppmuntrande ord för att inte få allt för mycket ångest över semestervalet i år...

Nån som kan berätta för mig hur vacker och härligt det är i Galicien, Baskien och uppe i spanska bergen?
Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 09:06
Stinabs avatar
Stinab Stinab är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Hur ska jag stå ut!?

Förstår din känsla till 100%!!
Kollar nästan varje dag på nätet efter resor till Grekland trots att vi i år styr kosan till Kroatien. Väldigt kluven känsla... Fast skulle man helt plötsligt befinna sig i ett "pengaregn" så har man å andra sidan full koll på utbudet och kan boka ytterligare en resa direkt .

Hoppas du får en härlig och skön resa trots att den inte går till Grekland!

Hälsningar
Stinab
Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 09:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

WILDA!!!
Du kommer att få en helt underbar semester! Barcelona är en FANTASTISK stad med sevärdheter som faktiskt slår Aten Madrid har jag bara läst om och dit ska vi en vecka över nyår.. MATEN är bara SÅ god....Tapas mums!! Att bila i bergen med alla fina byar är säkert en upplevelse..
..när jag tänker på DIN resa så lockar Spanien enormt... Likheterna med Grekland vad gäller natur är stora så Du kommer inte att längta till G en sekund.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 10:34
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Galicien lär vara helt underbart på sommaren och ni kommer säkert att hitta era pärlor där också. Sitt inte och längta efter Grekland utan ta emot det nya som berikar dig. Ni verkar ha valt en mycket spännande del av Spanien för er resa.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 10:48
Ludde Ludde är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Sitter med samma "ångest".. Ska åka till Montenegro i juni och ser verkligen fram emot det, men kan inte låta bli att sukta efter Grekland.. hmm
Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 13:33
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad

Lissi: Tack! Det låter bra

Eva: Jag har hört det samma. "En korsning mellan Irland och Medelhavet" är en beskrivning jag hört... Det kan ju knappast bli fel?

Ludde o Stina: Visst är det jobbigt!?

Men jag VET ju att det kommer bli härligt. Det är bara så här nu när Greklandskartan brukar ligga uppslagen hemma och jag brukar leta information om de nya öarna jag vill se, och drömma mig tillbaka i foton från förra året, som det känns konstigt, och liksom fel. Jag längtar ju till Grekland! (Och saknar den diskussion jag brukar ha, eller fördjupa mig i, här på Kalimera, om det där resmålet jag tänkt besöka... Det finns ju inget Kalimera för Spanioholics... )

Men Grekland ligger ju kvar och inte heller speciellt långt bort
Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 14:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av wilda Visa inlägg
Lissi: Tack! Det låter bra

Jag längtar ju till Grekland! (Och saknar den diskussion jag brukar ha, eller fördjupa mig i, här på Kalimera, om det där resmålet jag tänkt besöka... Det finns ju inget Kalimera för Spanioholics... )

Men Grekland ligger ju kvar och inte heller speciellt långt bort
Så är det ju alltid på våren många frågor om olika resmål sen efter resan försvinner många för att aldrig mer komma igen eller först inför nästa Greklandsresa. Inför och efter mina Brasilienresor hade jag gärna haft en Brasiliensida som Kalimera men det är ju mycket få personer som så helhjärtat skulle arbeta med en resesida som Janne.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-04-26, 15:47
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Jag TRODDE att jag skulle kunna stå ut, men gissa vem som var med på första Kreta-planet? Det är som vi konstaterade när vi satt på Café Vafé i Nea Chora efter torsdagsmarknaden, det är som ett gift!
Gunilla (som åker till USA om ett par veckor)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:11.