Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-04-28, 10:29
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ensamvecka - var?

Låter som du precis vet vad du vill ha på din resa Ella och du har fått många fina förslag att välja bland. Många gånger är mindre orter trevligare för ensamresenärer oavsett hur mycket man vill umgås med andra. Parga skulle jag defintivt inte välja utifrån dina önskemål.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-04-28, 15:24
bon bon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ella Visa inlägg
och när Bon säger att man kan lika gärna vara hemma
Jag sa inte att MAN lika gärna kan vara hemma utan att JAG hellre stannar hemma. Jag har ofta åkt ensam, men aldrig varit ensammen även om jag har suttit ensam, tack vare att jag alltid har haft människor runt omkring mig.

Jag bara föreställde mig sittande på balkongen på kvällen med bedårande utsikt över havet med Domestica på bordet och en god bok efter ha varit på en enslig strand tidigare på dagen där badbåten släpper av folk som vill vara för sig själva, och inte en människa någonstans, jag skulle bli galen och längta hem från första sekund.

Det finns säkert många fina platser på öarna som du får förslag på, jag kan inte öar men en ö med direktflyg har jag svårt att tro att det finns sådana ställen som du letar efter. Två andra förslag, från mig, med lite turister (grekiska mått mätt) är Ammoudia (Apollo) eller Sivotá (taxi från Preveza o ordna eget boende). Sivotá är nog något dyrare än Parga då det finns en hamn med många fina segelbåtbesök. Själv har jag tänkt att resa dit men för mig är det för lite fart, iallafall när jag har varit där på besök, andra kanske vet bättre.

Det är Ok ()att inte vilja åka till Parga, jag har då aldrig tänkt på att det skulle vara något smekmånadsparadis.

Inkfish inlägg om att resa ensam men aldrig vara ensammen utan alltid ha kontakt grannar/servitörer/m.m. tillochfrån passar ganska bra in på mig.

birgitta
Svara med citat
Gammal 2007-04-28, 17:12
Ella Ella är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ah, vi får se hur det blir..! Jag har ju aldrig rest ensam, hur ska jag egentligen kunna veta hur jag vill ha det? Det blir nog fint, hur det än blir. Mina föräldrar har just erbjudit mig att hänga med på ett hörn på deras Naxos-revival-resa nu i maj, och det kanske vore nåt. Det är 12 år sedan jag var där med dem sist. Det skulle också bli ett äventyr - dock av helt annan karaktär...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:38.