Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-03, 07:31
Kaa Kaa är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Flyga till Athen

Jag undrar hur flygtiderna stämmer? Sonen med flickvän ska komma ner till oss när vi är på semester. Enligt biljetten ska planet landa 2:25. När kan man hämta dom? Kommer dom ut direkt eller dröjer det länge? Är lite bekymrade för att hämta dom mitt i natten. Kan man stå på parkeringen med husbilen på natten tro? Tänkte sen köra söder över när vi har hämtat dom så vi behöver ju sova lite innan vi hämtar dom.
Jag har inte flugit sen jag var 8 år o det är ett antal år sen så jag vet inte hur det funkar men det kanske märks.
/Cecilia
Svara med citat
Gammal 2007-05-03, 08:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Standard Sv: Flyga till Athen

Har du flightnummer kan du kolla om planet gick iväg i tid från Sverige och när det beräknas landa i Grekland. Hur lång tid det tar för dom att få sitt bagage kan variera från några minuter till kanske en timme beroende på hur många plan som landar ungefär samtidigt samt hur mycket personal som finns där etc. Längsta väntan jag haft för att få mitt bagage på en flygplats är nog en dryg timme.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-05-03, 10:24
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Å få bagasjen pleier å gå greit på flyplassen i Athen. Jeg har flydd dit mange ganger, og bortsett fra en gang da bakkepersonalet hadde gå-sakte-aksjon, tar det 20 - 25 minutter fra flyet lander til man har fått bagasjen og er ute i ankomsthallen.

Parkeringsplassene er store og mange. Det er vakter der, iallfall på dagtid, men jeg går ut fra at de også er der om kvelden. Det går sikkert greit å sove der.
Svara med citat
Gammal 2007-05-03, 23:08
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Ställ husbilen på stora parkeringen rakt utanför inge problem, dock måste du lösa biljett! Annars allternativt står du på parkeringen vid IKEA och åker bort och hämtar upp dem ca 02.45

Camilla
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:20.