|
|||
|
|||
Platanias-Georgioupolis
Hej!
Finns det någon som kan råda mig när det gäller valet mellan Platanias (Hotell Ideal Beach) eller Georgioupolis (Georgioupolis Beach) Någon som vet hur det är att bo i "nedsänkt markplan , som man får göra på sistnämnda hotell? Johnny |
|
||||
|
||||
Sv: Platanias-Georgioupolis
Svärmor bodde på sistnmämnda hotell i nedsänkt markplan 2004... Hotellet var inte sådär jätteroligt... och ifjol när vi kikade på det utifrån såg det ut som om dom struntat i en del underhåll! Det var väldigt fuktigt i den där gropen, och ganska myggigt Hon utryckte det själv såhär:
"Avloppsröret utanför balkongen kluckade dygnet runt. Hotellet hade lika mycket grekisk atmosfär som Stadshotellet i Haparanda. Men hotellägaren ville gå en promenad med mig på stranden!!!!!!Han trodde nog jag var desperat på ngt vis." |
|
|||
|
|||
Tack för svaret! Då lutar det nog åt Platanias...
Johnny |
|
||||
|
||||
Jag hade nog valt Georgioupolis i 10 fall av 10. Bägge är förvisso charterorter, men Platanias känns väl inte grekiskt direkt. Georgioupolis är en riktigt trevlig ort med flera bra restauranger som serverar ypperlig mat.
Jag har bott på Georgioupolis Beach Hotel. Jag hade förbokat med havsutsikt och fick ett riktigt skitrum in mot gården och avloppet. Inga andra rum fanns tillgängliga, så det inte att byta. Jag undersökte omgivningen och det fanns flera alternativa ställen att ta in på och då var det ändå mitt i högsäsongen. När jag åter på Georgioupolis Beach påtalade att jag inte ville ha deras rum, så ordnades det raskt fram ett annat rum. Helt ok med utsikt över stranden och poolområdet. En trist sak med Georgioupolis Beach Hotel var den tyska kolonin. Inget ont om tyskar, men de åt upp ALL frukost (gjorde mackor och tog med sig till poolen), de tog ALLA solsängar vid poolområdet, de lämnade inte ens dem när de gick ned till havet för att bada. Såg t ex på kvällen att de hade lagt ut handdukar på solsängarna redan då (var grymt sugen att kasta handdukarna i poolen). Men struntade man bara i dem, så var Georgioupolis riktigt trevligt! |
|
||||
|
||||
Jag skulle välja Georgioupolis. Byn är bara så himla trevlig med massor av restauranger med fantstisk mat. Vi har bott på Georgioupolis Baach bägge gångerna och vi har faktiskt varit väldigt nöjda, mycket handlar nog om vilket läge man får på rummet. I somras fick vi rum vid poolen och det var kanon. Kan hålla med om att gästerna var något irriterande i somras, de var dock ej tyskar utan tjecker. Inte för att nationalitet har någon som helst betydelse i detta fall. Det var mest kaos vid poolområdet, ungdomar som spelade boll utan någon som helst respekt för övriga gäster. Bollarna kom farandes kors o tvärs när man låg och läste vid poolkanten och sade man till så viftades det bara med händerna i stil med "jag förstår inte engelska". Personalen verkade vara less på sina gäster, jag fick t ex en ordentlig utskällning för att jag tagit hotellets handuk ut från rummet. Signomi, men det var faktiskt min egen handuk! Eftersom gästerna hamstrade frukost stod det frukostvakter intill entrén så att maten skulle räcka till alla - det var på ett sätt lite komiskt - men vi drabbades å andra sidan inte av matbristen eftersom vi bodde i lägenhet och fixade frukosten själva. Men man ska inte störa sig på bagateller på semestern...vi var ändå mest på stranden och Edem. Trots det jag skrivit tycker jag väldigt mycket om hotellet och vi kommer nog åka tillbaka, för jag tycker att hotellet är trevligt i övrigt, med bra läge.
//Outi |
|
||||
|
||||
Låter som en mardrömsbeskrivning av ett hotell. Tror absolut att det måste finnas bättre alternativ. Redan när jag var där bara på utflykt visserligen för 6-7 år sedan fanns det gott om boenden. Oftast är mindre ställen lugnare och trevligare än större hotellkomplex.
Eva |
|
||||
|
||||
Ja hotellet var väl ingen höjdare, men byn är toppen.
Vi har semestrat där tre gånger på fem år nu så jag skulle självklart välja Geo.. men ett annat hotell! |
|
|||
|
|||
Känner tydligt igen det där med att vilja slänga handdukar i pool....badar aldrig i pool själv men kan ändå reta upp mig på bokningar av solsängar...hade lust en gång att att flytta om dom lite kors och tvärs...
|
|
||||
|
||||
Ideal beach säger jag bara!!! UTAN tvekan!!!
Fint hotell, kul kvällar ( speciellt EFTER den grekiska aftonen, som man lätt kan undvara, dock är maten god! ) Stranden är jättefin, beachvolleyboll, missa inte när personalen spelar sina "utan händer" matcher! Värt att se! Servitrisen Maria är underbar! En god vän till mig, efter att jag bodde förra året i Platanias. Välj bort Georgioupolis... Mysig by, pittoresk, värd ett besök! Men välj Ideal i Platanias!!!!!!!!!!!!!!! Önskar er en garanterat underbar vistelse!!! Senast redigerad av inkfish den 2007-05-07 klockan 22:37. Anledning: långt citat |
|
|