|
|||
|
|||
HYRA CYKEL I ATEN! JÄTTESKOJIGT
Hej!
Jag var nere i Aten en vecka. Bodde på hotel centralt i Plaka område. Efter en massa taxi, buss och t-baneresor som var ganska dyrt hittade jag till slut en cykeluthyrningsfirma, verkar som att det är den enda som finns i Aten. Mycket trevlig personal, fina nya cyklar, mycket bra tips om olika områden på cykelavstånd. Jag rekommenderar det starkt. Jag trodde att det vore läskigt att cykla i Aten. Men tvärtom. Det var mycket enklare, säkrare och roligare. Jag besökta olika platser som jag aldrig hade besökt annars, med taxi eller buss. Jag skickar med deras kontaktuppgifter i fall någon är intresserad. Mejla mig så skickar jag tillbaka 2 st pdf filer som jag har fått från Grekland. Mvh Erik ACROPOLIS BICYCLE + TOURS RENTAL ARISTEIDOU 10-12, 105 59 ATHENS TEL. +30 6944 30 61 30, +30 210 3245793 PRICES: 4 HOURS - 5 EURO 1/2 DAY (11 HOURS) 9 EURO 1 DAY 15 EURO 2 DAYS 25 EURO EXTRA DAY 7 EURO |
|
||||
|
||||
Sv: HYRA CYKEL I ATEN! JÄTTESKOJIGT
Citat:
Men för de som har mod på att cykla så är ditt tips ju bra. Man ser ju helt andra saker från en cykel än från en plats i metron, det är helt säkert! |
|
|||
|
|||
10 EUR för en vecka? Det är ju sketbilligt!
|
|
||||
|
||||
Ja det var billigt!, för 100 kronor härhemma i Sverige, får man åka 5 ggr med en buss, vips så försvann en hundring på det!
|
|
|