Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-01-27, 13:26
lelle07 lelle07 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Thassos september 07

Vi är 2 par i övre medelåldern som funderar på att åka till Thassos i början av september. Vi har tittat på den nordöstra delen av ön, vid Limenas eller vid Golden beach. Den nordvästra delen av ön verkar ha bra hotell, men hur är stränderna?
Vore tacksam för tips om boende och badstränder. Vi vill bo i lägenhet med hyfsad standard, enrumslägenhet är OK, luftkonditionering är ett krav och beläget nära stranden. Vi vill att det är sandstrand som inte har dålig botten, inga sjöborrar eller dylikt.
Är getingarna verkligen så besvärande som vissa har skrivit?
Svara med citat
Gammal 2007-01-29, 11:32
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Thassos september 07

Hej. Vi bodde i Skala potamias juni 2006. Knappt en endaste geting och inga myggor vad vi såg. Vi åkte den 13 juni så vi var nog bland dom första turisterna. Lugnt och skönt på stranden, som för övrigt är helt underbar. Inga sjöborrar, sandbotten. Våra kompisar bodde på ett hotell (minns inte namnet just nu), dom hade underbar utsikt över havet. Vi bodde på Nama, ingen pool, ingen AC (som inte behövdes då vi snarare skulle behövt värmeelement..) men nära till stranden och helt OK standard. Vädret var si och så, när vi kom var det 18 ° och regn... Det var åska, blåst, molnigt, regn samt gassande sol under våra två veckor. Vi gillade Thassos och rekommenderar varmt Skala Potamias.

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2007-03-04, 14:03
Lovises avatar
Lovise Lovise är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Hei

Vi var på Thassos i begynnelsen av juli -06, og bodde på Hera Studios i Skala Potamias. Dette var et fint, enkelt hotell, med aircondition og fin utsikt over stranden og havet. Dette kan jeg anbefale! (Tenkte å sette inn bilde av utsikten, men det fikk jeg ikke til ) Kort vei til stranden og "sentrum", men likevel på en høyde utenfor hovedgaten, så det var stille og rolig der. Fin sandstrand, uten skarpe steiner

Lovise
Svara med citat
Gammal 2007-03-17, 21:40
svenska i grekland svenska i grekland är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Hej! Har besökt Thassos ett antal gånger de sista åren. Alltid i början eller slutet av sommaren, för att undvika det värsta kaoset. Min sambo har en släkting som äger ett litet hotell i Golden Beach, därför har vi alltid haft vår bas där. Fantastisk strand! Första och förhoppningsvis sista gången jag stött på problem med getingar var september 2006. Förklaringen var dock ett havererat skepp fyllt med bomullsfrön, som de bogserat in nära land. Från vraket hade det läckt ut en hel del och stranden såg ut som om det passerat en stor flock med getter. Uppsvällda bomullsfrön har en viss likhet med avföring från getter. Tyvärr drog dessa uppsvällda bomullsfrön till sig getingar i stora mängder. Har aldrig tidigare haft problem med getingar. Rekommenderar också Alikes. Fantastisk plats! Hyr bil! Visst går det att ta sig runt med buss, men mycket bökigare.
//Alexandra
Svara med citat
Gammal 2007-05-20, 19:30
Ullis 69s avatar
Ullis 69 Ullis 69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Var på Thassos förra året i slutet av juli och jag minns ingen geting alls! Så om det var tur eller om det inte är någon fara kan jag inte svara på. Vi åkte även runt ön på moppe och som sagt, inga getingar där jag var! Då skall tilläggas att jag här i Sverige drar till mig mygg, bromsar och getingar!!!

Är getingarna verkligen så besvärande som vissa har skrivit?[/quote]
Svara med citat
Gammal 2007-05-20, 20:44
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Till all lycka finns det inget vrak mera där i havet i Golden Beach. Det var verkligen inte kul med det, men nu tror jag att man inte har där några speciella problem med getingar. Visserligen har också jag rest före högsäsongen och det finns mera getingar senare på hösten i allmänhet.

Eija
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:43.