![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jaha, ger ni mig ideer om att åka till Schinias så måste jag ha mer info
![]() Jag har hittat en camping som ser bra ut där men sonen med flickvän kommer ner en vecka och vi pratade först om Tolo men Schinias verkar ju vara bra också eller? men så var det detdär med boendet för dom. dom får ju plats i vår husbil men tycker väl inte det är riktigt kul så nåt annat boende för en billig peng. Nån som har några ideer??? /Cecilia |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Jag skulle nog välja Tolo i allafall, lite mer fart och rörelse. Schinias ligger i och för sig nära Nea Makri, dit man kan ta sig på kvällen. Men mitt tips är Tolo. Monica |
|
|||
|
|||
![]()
Hur fart o rörelse? I Tolon händer det väl inte så mycket. Är det ännu mindre i Schinias? Finns där inga restauranger eller så?
Tänkte att närheten till Athen skulle vara bra. men det kanske är glest med busstrafiken?? /Cecilia |
|
||||
|
||||
![]()
Antar att det är Ramnous Camping du hittat? Nu är ju jag opartisk vad det gäller Nea Makri...
![]() ![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Jo. det är Ramnous camping. men var hittar man nåt bra o billigt boende till sonen med flickvän. det står på campingens hemsida om att hyra husvagn där. har mailat om pris men ej fått svar. men annars borde det väl inte va så svårt att hitta nåt eller? kanske fråga på campingen när man kommer fram.
Nån som vet ungefär vad det kostar med taxi från flygplatsen till Schinas.(alltså campingen då) tänkte att vi skulle slippa att ge oss ut mitt i natten kanske o hämta dom. Vad finns att göra i området? Schinas o Nea Makri |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det finns husvagn att hyra där, hade vänner som bodde där i sommras tyvärr minns jag inte vad de betalade men inte var det många €, Campingen är inte helt lätt att hitta så alternativt att man tar taxi till Nea Makri och byter till en lokal taxi där vid torget. Taxi från flygplatsen till Nea Makri kostar ca € 30-40, sen till campingen ca €10. Vad som finns att göra, tja det mesta, ställer nog frågan VAD vill ni göra!? Jag kan skriva ner en lunta på tips i morgon.
Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Oj, menar du att det är svårt att hitta campingen på dan också? Är det inte skyltat?
Att göra? har precis vaknat efter att ha jobbat natten o kommer inte på nåt. ![]() Hur är det att hitta en lokal taxi vid 3 på morgonen i Nea Makri? Kanske ändå är lättare att ta ut husbilen, får väl prata med dom på campingen om man kan stå utanför på natten så att man inte stör nån när man kör in o ut. Det är många frågor o funderingar nu när det snart är dax att åka. är det det som kallas resfeber ![]() Cecilia |
|
|||
|
|||
![]()
Behöver hyra en moped oxå? Finns det nåt bra ställe i närheten? Är det långt att köra in till Athens centrum? (med moped då alltså) för det är väl svårt att parkera husbilen där.
Förresten, är det bara parkeringshus vid Athens the mall? blir ju krångligt att parkera husbil där. verkar som om dom inte vill att man ska vara länge vid det köpcentret eftersom det blir dyrare för varje timme att parkera där, eller fattar jag deras hemsida fel? Några marknader i närheten av Schinas? Kanske nån kul inne i Athen? Cecilia |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Kaa;90637]Oj, menar du att det är svårt att hitta campingen på dan också? Är det inte skyltat?
Ja lite dåligt skyltat finns några små skyltar utmed vägen. Men när ni kommer från Athen åker ni mot Marathon, när ni passerat torget i Nea Makri kör ni rakt fram hela vägen. Passerar på er högra sida My Market sen när ni ser en bensinstation AVIN där svänger ni höger och följer den vägen fram till Marathon Beach kör utmed stranden vidare rakt fram hela tiden. Campingen ligger ca 10 min från bensin stationen på er högra sida! Hur är det att hitta en lokal taxi vid 3 på morgonen i Nea Makri? Om det är en vecko dag kan vara lite svårt men det finns en telefon så man kan ringa är det helg inga problem. Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Kaa;90657]Behöver hyra en moped oxå? Finns det nåt bra ställe i närheten? Är det långt att köra in till Athens centrum? (med moped då alltså) för det är väl svårt att parkera husbilen där.
Finns att hyra moppe inne i Nea Makri vet inte om det finns i närheten. Att köra moppe in till Athen skulle jag inte reka om man inte är van, det är 4 mil in till Athen men det går buss från Nea Makri 2 gånger i timmen. Förresten, är det bara parkeringshus vid Athens the mall? Man kan parkera utanför The Mall men att få plats med en husbil på gatan, nja kan nog bli svårt att hitta en plats! Några marknader i närheten av Schinas? Marknad varje fredag i Nea Makri! Jag skicka dig mitt mobil nr så kan du gärna ringa om du har frågor! Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Tack, nu har jag nog fått svar så jag klarar mig ett tag.
Cecilia |
![]() |
|
|