|
|||
|
|||
Sv: Boende Paleochora
HEJ
Skall också landa i Chania sent på kvällen men har räknat med att stanna där en natt då jag trodde det var lång till Paleochora. Vad räknar ni med att det tar för tid att åka taxi dit direkt från flygplatsen och vad tror ni det kostar. Skall man bestämma ett pris innan man åker ? Peter |
|
||||
|
||||
Vi bokade via en lokal taxistation i Paleochora. Jag skickar mailadressen till dig. Vi fick ett pris på 70 euro, vilket stämmer med de rekommenadationer vi fått från Kretas turistbyråer.
Vi jämförde med vad det kostat med taxi från flygplatsen, buss + att bo en natt och inte vakna upp där man ska vara.... Vad vi förstått så tar en buss ca 2 timmar från chania + restiden från flygplatsen. Att åka direkt tar nog ca 1 1/5 timme enligt vår beräkning?? Är det någon som gjort denna resa? Många hälsningar Suz |
|
||||
|
||||
Vi har gjort den resan med taxi från Paleochora till flygplatsen en gång för 2-3 år sedan och beställde då taxin på det lokala taxikontoret. Priset var då 60 euro, så 70 idag stämmer nog bra.
Jag minns det som att resan gjordes på en timme, min man säger 1½, så 1 timme och en kvart stämmer nog bra även det. Chauffören körde lugnt och bra. MEN vi gjorde resan i dagsljus. Nattkörning BÖR ta lite längre tid! |
|
|