Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-05-25, 19:25
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Fredag 25/5

Fredag 25/5

God morgon på er alla. Nu regnar det för fullt och åskar ute. Tempen är väl ingen höjdare 23° inne och 18,2° ute. Kanske inte så poppis hos badgästerna men jag tycker det är ganska skönt.

Monica tyckte jag skulle vänta en stund med att skicka vädret då hon skulle och handla först. Giannis var ute och gjorde rena rama regndansen i trädgården. I natt var moskiterna hemska trots apparaten.

Gunilla och Kikie har alldeles rätt i att det doftar fantastiskt när det har regnat. Inte de tråkiga vinterregnen utan sommarregnen. Nu har jag suttit och översatt hela dagen så det har inte blivit mycket skriva av. De svarta molnen är tillbaka igen och mullret från fjärran. Tempen har i alla fall stigit till 22°.

Uffe
Gammal 2007-05-25, 20:06
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Standard Sv: Fredag 25/5

Inte en droppe! Inte ett moln! Sviker du oss, Uffe? Måste jag ta och tvätta bilen, det brukar ju dra regn...
Gammal 2007-05-25, 20:17
UlfWimans avatar

Regnet vände och kom tillbaka.

Uffe
Gammal 2007-05-25, 20:52
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Och sen for det vidare till Ockelbo! Vi behöver regn här också! Visst är det konstigt, tre år i rad har jag varit på Kreta i april och haft fint väder, det verkar vara sämre i maj, det var väl lika förra året om jag kommer ihåg rätt.
Gunilla
Gammal 2007-05-25, 20:54
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hur är det Uffe - är folk glada för att det regnar nu, eftersom det är sådan torka i Grekland nu pga torr vinter? Eller har det regnat mer på Kreta än på andra håll kanske?
Gammal 2007-05-25, 21:19
Agda Agda är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Visst vände det och kom tillbaka men det gör inget Uffe vi behöver det! Monica P, du kan ju vänta någon dag med att tvätta bilen. Mina växter behöver lite mer regn och brunnen i byn också! Trots regn så tog vattnet slut igen!
Gammal 2007-05-25, 21:40
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Agda Visa inlägg
Visst vände det och kom tillbaka men det gör inget Uffe vi behöver det! Monica P, du kan ju vänta någon dag med att tvätta bilen. Mina växter behöver lite mer regn och brunnen i byn också! Trots regn så tog vattnet slut igen!
Får jag rekommendera fönsterputsning. Här har det regnat var enda dag sen jag putsade fönstren
Gammal 2007-05-25, 22:31
anne anne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hei Uffe.Jeg leser med interresse alt du skriver om din hverdag på Kreta,det er veldig kjekt.Vi liker oss også veldig godt der.Også flyttingen din i 2003 har jeg lest om og skulle nå begynne å lese 3.delen,men kan ikke finne den igjen,er den tatt bort??

Anne
Gammal 2007-05-25, 22:45
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Åker till Palechora om en vecka och då vill jag INTE att det ska regna. Det har jag nog av i Sverige. Förstår er som bor där att ni behöver vattnet, men jag vill bada o sola.

Hur är det? Har det varit mycket regn de sista dagarna?

Uffe, du skrev något om de hemska moskiterna. Har du något univerrsaltips mot dem?

/Netwolf
Gammal 2007-05-26, 05:59
UlfWimans avatar

Myggen försvinner om man skaffar en myggapparat, helst med vätska. Och sedan STÄNGER FÖNSTRET. Jag är rökare så jag brukar alltid ha fönstret öppet.

Uffe

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:40.