Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-05-26, 16:35
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vi är också hemma

Jasså Lotta du är inne i dina tidiga morgonvanor redan 6.45 på en lördag...usch
Ja visst har vi haft en underbar vecka trots lite regn och moln ibland. Ätit har vi gjort ...mycket
Jag tyckte de bästa restaurangerna vi var på i Platanias under veckan var Symposio och Nisos, dessa rekomenderar jag gärna.
Vårt hotell Caldera Bay var väldigt fint utvändigt men lite "skralt" utrustat invändigt för att vara 4 stjärnor. Dåliga öppettider i poolbar och affär, halvtaskig städning mm. Väldigt få solstolar med tanke på hur många gäster det fanns...som vanligt var det "handduksrace" kl 7 på morgonen
Vi råkade tyvärr ut för ett "ficktjuveri" någonstans mellan flygplatsen och hotellet...vilket vi inte skulle ha sagt i vår anmälan för då gällde inte försäkringen. Hade vi istället blivit "väskryckta" hade den gällt Man ska alltså ha koll på vad som gäller innan man anmäler.
Tycker precis som Lotta att stränderna är bättre ju längre in mot Chania man kommer från vårt håll...
Till de yngre barnens förtjusning så tillbringade vi lite tid på Jumbo när ändå vädret var lite sämre...Lidl fick ett besök också...fast jag aldrig handlar där i Sverige av principsak.
Lika sorgligt som vanligt att vara hemma igen...som tur är så står det typ 60 dagar på min andra nedräknare innan jag kommer tillbaka Då ska jag bo på grannhotellet till Romanza, Illiana. Vi gick förbi där och det såg helt igenbommat ut...vi kanske har bokat ett hotell som inte finns

Malin & co
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:07.