|
||||
|
||||
Torsdag 31/5
Torsdag 31/5
God morgon på er. Vädret idag 08.00 är sol och växlande molnighet, tempen ligger på 23° inne och 20,1° ute och mycket kvavt i luften. Den går nästan att skära med kniv o gaffel. Trevligt möte igår och Nico var en kul prick. Honom lär jag säkert träffa fler gånger. Underhållningen var inte Irländsk utan svensk o var väl sådär. Men det är för min del mötena som är det viktiga. Det var ju järngänget som träffades och pratade skit i nästan fyra timmar. Nu åkte Simon Snorkel förbi utanför och det är betongjutarbilen. Idag lär det bli gjuta av. Måste gå dit lite senare och titta på. Kalimera har legat nere för mig hela natten och även nu på morronen. - Undrar vad som hänt egentligen? Sånt där har jag gått långa och dyra kurser för att lära mig att stävja, ändå åkte jag själv dit en 3-4 gånger på mitt tidigare jobb. Vi diskuterade turismen igår och alla anser att den inte riktigt har kommit igång ännu. Jag tycker själv att det är ganska lagom mycket folk just nu. Tittade på digitala systemkameror igår och det är ingen billig historia. Från 6500SEK och uppåt till nästan hur mycket som helst. Det blir nog ett projekt inför nästa sommar. Nu är gjutningen inspekterad av mig. De bara häller i betong plus massa småsten. Ingen vibrering efter fyllningen utan den får bara brinna ihop ändå. Mycket konstigt. Nu är det molnfritt ute klockan tolv och det har börjat blåsa. Dags för lite promenad och ärenden. Det tog lång tid för jag kom hem nu halv sju och ska gå och äta. Uffe |
|
||||
|
||||
Sv: Torsdag 31/5
Hade problem med Forum i morse, annat gick att få fram. Sen hade vi strömavbrott i fyra timmar. Vad huset blir tyst då, inget kylskåp, ingen frys som surrar, tvättmaskinen oppepå stannar, ingen musik. Skönt ett tag men i längden blir det enerverande.
|
|
|