|
||||
|
||||
Måndag 4/6
Måndag 4/6
God morgon igen och det verkar bli fint idag. Tempen är just nu 07.10 23,5° inne och 19,6° ute. Fuktigheten har ökat till 74 % så vi får se om det blir en skur idag. Det finns moln men med lite hål i och det blåser lite lätt pålandsvind. Idag bär det av till Xania för att betala min nya kyl/frys annars blir de väl gramse på mig. Ska även passa på att klippa mig igen för det är jobbigt under hatten när det är varmt. Gick över till min danske granne igår och lånade hans rakapparat och tog bort skägget. Gud så skönt inget som kliar mera. Plus att alla säger att jag inte passar i skägg. Trevligt att höra från omgivningen. Nu kom det en skvätt på fem minuter och uret står på nio. Bäst att ha regnjackan med sig till stan för säkerhets skull. Nu ska det shoppas. Jag behöver nya skor, shorts samt lite t-tröjor, dvd-r skivor och fodral samt en ny penna. Det mesta gick bra i stan men jag kom inte hem förrän halv sju. Det gick femtusen idag på ett antal timmar. Hemma var det svarta moln och så började det regna. Barometern har gått i botten och fukten är uppe i 79 %. Nästa var att när jag skulle titta en stund på DVD så la den av. Det betyder ett nytt inköp. Varför går alla saker sönder? Pang sa det ute och mullret har börjat, kan bli en händelserik natt. Nu blir det inget mer för idag. Uffe |
|
||||
|
||||
Sv: Måndag 4/6
Testa din dvd-spelare när luftfuktigheten har gått ner, många elektronikprylar har en fuktspärr som släpper igen när den 'torkat'
Vet inte hur det är med dvd-spelare men det kostar ju inget att försöka. //PO |
|
||||
|
||||
Visst är det typiskt! Tur att inte allt går sönder samtidigt! I mitt fall försvinner alla pengar på resor, hinner knappt komma hem från den ena resan så är det någon som "lurar" iväg mig på nästa.
Gunilla (som försökt spara till en ny tv i flera år men inte lyckats) |
|
||||
|
||||
Till Kikh
Du och jag var i stan samtidigt idag. Till Gunilla Tack och lov hade jag sparat i Alpha i flera år innan jag flyttade och det var tur det. men nu börjar sparkontot sina. Först liten tv sedan stor tv m.m allt kostar pengar. DVD spelaren har fått liv igen hurra. Uffe |
|
|