Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-13, 21:10
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Båtbiljetter Pireus-Naxos

Pga en felbokning har jag två biljetter med Blue Star Naxos som jag inte kan nyttja den 6 september kl 7.25. Finns det någon här på Kalimera som behöver biljetter med den avgången så får Ni köpa dem för 20 Euro för två. Har kollat upp med biljetkontoret och de sade att det är okey att överlåta dessa då man aldrig kollar namnen när man går ombord.

Margaretha
Gammal 2007-06-14, 00:24
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Standard Sv: Båtbiljetter Pireus-Naxos

Trist att du bokat fel. Shit happens, som jag har sagt så många gånger...

Du / de har rätt. Namnen kollas inte när man bordar färjan. Men säg att någon köper dina biljetter och det händer något allvarligt med färjan! Då är det era namn som står på passagerarlistan! Och det är ju inte så bra...

Kan du inte boka av, eller boka om, dessa biljetter? Det hade varit betydligt bättre.

Citat:
Har kollat upp med biljetkontoret och de sade att det är okey att överlåta dessa då man aldrig kollar namnen när man går ombord.
Det är just detta som är så dumt! Skulle det hända något med en färja så har man fortfarande inte full kontroll på passagerarlistan.... Typiskt Grekland... Suck...

Peter
Gammal 2007-06-14, 07:03
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad

Jag har nya biljetter så det är inga problem med detta, men jag tänkte att någon annan kan få tillfället att åka till ett billigt pris. Biljetterna är inköpta på Rhodos för en vecka sedan och mannen som bokade missuppfattade avgångstiden och när detta upptäcktes så gick det inte att göra något, för dessa billiga biljetter går inte att varken boka om eller boka av, så nya billiga är inköpta med rätt avgångstid så några problem med detta har jag inte utan som sagt det var bara en tanke att någon annan skulle få ta del av dessa. Att sen våra namn står på biljetten om det skulle hända en olycka det är jag narurligtvis medveten om, men det är ju trots allt inte så fta det händer något allvarligt.

Margaretha
Gammal 2007-06-14, 14:30
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Ja det är lite kul det där systemet med båtbiljetter. Det är ingen som kollar namnet när man köper biljett eller när man kliver på. Jag har flera gångar råkat ut för att det är ett helt annat namn på biljetten för att agenten inte orkat skriva in hela mitt efternamn.
Sedan är det ju ingen som kollar när man kliver av heller så i princip skulle man kunna köpa en biljett till nästa ö bara och sen åka så långt man vill...
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:44.