![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, fast ibland borde man nog ha det!
![]() Javisst, ponera att vi är på Avanzas forum och tittar på tråden för aktie X. Då skulle nog jag också vilja ha en listning för att snabbt kunna hitta den information jag vill ha. Min enkla poäng är bara att listningen på Avanzas forum bygger på (antar jag) en någorlunda konsensus om vilka kriterier som ska gälla för vad som är s.k. värdefull information och vad som är s.k. diskussioner i periferin. På Kalimera är det nog annorlunda. Vad som utgör värdefull information och vad som är diskussioner i periferin är inte lika enkelt att avgöra. Och frågan är om det ens är önskvärt. För att komplicera det hela ytterligare lägger vi till kriteriet "var man har kul" (enligt inkfishs iakttagelse). Då hamnar vi i följande soppa: För närvarande skriver jag ett inlägg i (gissar jag) en diskussion/tråd i periferin (eftersom den troligen inte ger någon värdefull information). Däremot har jag just nu rätt kul! ![]() Så, hur ska vi nu lista detta inlägg...? ![]() Och glad post-midsommar själv! ![]() |
|
|