![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Kanske någon som är boende i Grekland har en begagnad symaskin att sälja ?? Eller kanske någon har en bekant som vill sälja sin gamla symaskin?? Jag är ute efter en elektrisk hushålls-symaskin. En enkel modell med raksöm och zick-zack. I Sverige går det att få tag på billiga begagnade symaskiner men det verkar inte så lätt här i Grekland. Jag brukar ge tips och ideer till er som reser som turister till Grekland här på forumet men nu behöver jag hjälp !! Har du har någon bra ide kontakta gärna mej med ett privat meddelande!! Hälsningar från Aten! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Symaskiner väger ju en del... Annars hade kanske någon kunnat fixa en begagnad här hemma, via Blocket tex, och tagit med ner? Du känner ingen som ska åka ner till Athen med lite packning?
Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Jag kan ge dig ett tips. Jag hade med mig min gamla symaskin hit, för 1 år sedan la den av. Lidl hade 2 veckor efter det erbjudande om symaskiner och jag köpte en för 60 euro. Jättebra maskin, jag syr ganska ofta så jag behövde verkligen en ny snabbt. Har sett att Lidl 2 ggr efter det har haft erbjudande om symaskin. Men man måste vara där innan de öppnar för grekiska tanter är inte att leka med när det gäller att roffa åt sig. Så håll ögonen öppna efter Lidls erbjudande, det kommer säkert snart igen. Annars är symaskiner dyra här, men detta pris är ju nästan gratis. Monica |
|
||||
|
||||
![]()
På tal om Lidl finns det ju även möjlighet att prenumerera på deras nyhetsbrev, även den grekiska - Då vet man ju när önskade varor är till försäljning. Just nu fanns där ingen symaskin men väl en hel del fiskeutrustning
![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svar!
Det lutar nog åt att jag köper en maskin från Sverige. Jag har kollat i symaskinsaffärer här i Aten och jag har även lusläst Blocket. En begagnad singer kostar 375 evro här i Aten och samma modell kostar 50 evro på privatannonser i Sverige!!!! Även om jag betalar 1000 skr för lastbilsfrakt från Sverige till Grekland blir det billigare att köpa den i Sverige!!! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Peter |
|
||||
|
||||
![]()
Den på Lidl, kan jag rekommendera faktiskt! Lervia, Duger alldeles utmärkt! Du ville bara ha raksöm och sick sack och den har det + lite till!
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu ska du passa på Eirini, var på Lidl igår och tog hem det nya reklambladet.
Den 25 juni säljer de en symaskin för 70 euro, märket är Lervia och den har ganska många finesser förutom raksöm och zickzack. Slå till vet jag, men var där minst en halvtimme innan de öppnar. Tanterna brukar köa när de säljs ut, hamstrar till bröllop och namnsdagar. Monica |
|
||||
|
||||
![]()
Jag var intresserad av ett skåp på Lidl, på den tiden fanns det bara ett Lidl i Chania, sommaren 2004. Dom öppnade kl 8 och folk hade börjat köa redan kl 6. Något skåp fick jag aldrig!
Gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har hittat en utväg! Jag köper en symaskin i Sverige i sommar och sen körs den ner i bil av en kompis!
Är i Sverige i skrivande stund och det är svalt och skönt väder. Jag lider inte av den grekiska värmen. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det är ju i och för sej ett bra förslag. Vet inte bara om det finns plats för fler..................... Tack ändå!!!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kom precis hem från Coop Forum där jag inhandlade en symaskin för 695 SEK. Kanske inte världens bästa, men det finns ialla fall en hel del finesser. Bara ett litet tips på en billig maskin, när du nu är hemma i Sverige.
//Ingela |
![]() |
|
|