|
||||
|
||||
Sv: Fundersam på prisnivån
Citat:
Men jo, det var fint där. Jättefint. Särskilt läckert var det att i soldiset se Kassos liksom magiskt resa sig ur havet. |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
....Jutt de!!
Jag hade nöjet att vara guide åt Cia å Bettan och förde de bägge damerna i Xronis BMW med säker(host.. hand genom de snöhöljda passen till andra sidan ön......(eller vare Manolis Toyota??) Trevlig strand nedanför tavernan, en gång när jag badade där så var det nån lattjo firre som nafsade mig på benen....lite sådär,det var ingen haj direkt, utan en liten firre som tydligen var hungrig eller nåt..... Infarten till Taverna Under The Trees är lite lurig.....kommer lixxom snabbt på nåt vis..... Mvh, Mikke (KfK) Ps. Vid Arkassa finns en hög halvö med en akropolis uppe på toppen.Det går en zick-zackande stig upp dit....pust.....Strålande utsikt mot Kassos, samt att nedanför finns en gammal kyrka med romerska?mur-och golvrester med mosaiker....om jag inte missminner mej......d.s Senast redigerad av Mikke den 2005-06-08 klockan 00:32. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
......eh...hm....i kylskåpe på tavernan..?...
Mikke |
|
|||
|
|||
Sist vi var nere så konstaterade vi att en grekisk sallad var dubbelt så dyr på Mykonos jämfört med Syros trots att öarna ligger bredvid varandra. En regel är att åka till öar som grekerna själv semestrar på!
|
|
||||
|
||||
Hej, Jag kan bara svara för priserna på Patmos.
För er som turistar kanske det inte är så dyrt: Cappucino på bar: 2.50 E English breakfast: 5.50 E Lunch på taverna 2 pers, greksallad, chorta, keftadakia,kotopolosovlaki, 1 öl o en liten retsina: 28 E Middag på RESTAURANG (OBS! Inte taverna) 2 pers: mellan 65 och 130 E Solstol+parasoll 2 pers: 10 E Juni 2005 Patmos |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Jag tycker också det låter dyrt. Förra sommaren på Karpathos gick middagspriserna aldrig över 60 € för oss fyra, inte ens på restaurangerna. Den dyraste middagen gick på runt 57 €. Men då var det inklusive dessert.
Karin |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag och Git spenderar aldrig mer än i snitt 15-18 Euro totalt för oss bägge när vi kör ett rejält "Meze"-stuk med kanske 5 små-rätter, sallad samt ett halvt kilo lokalt röd-tjut och en flaska vatten därtill. Lyxar vi till det ordentligt, vilket sällan händer (nu räknar jag inte dom dyra fiskrestaurangerna i Venetianska hamnen) och går på "finare" krog med vita dukar, riktiga (tråkiga!) vinglas och varsin rejäl traditionell lyx-rätt så har vi lyckats komma upp i max 25 Euro (totalt) inkl vinet samt "bruchetta" som aptitretare! Så, nej. Här i "byn" är det i alla fall inte dyrt om man inte faller i dom värsta fällorna eller väljer Venetianska hamnen (där det självklart kostar mer eftersom allt är färskvara och ofta fortfarande lever när man sätter sig till bords!) Calle! (som sedan vi landade i torsdags eftermiddag på Kreta har genomfört tre långa spelningar med bandet, torsdag kväll, "My Place" på strandpromenaden, fredags, "Cafe Greco" i Adele och nu denna kväll och natt på "Ibiscos Garden"! Det blev en rivstart!! Mer info kommer på vår lilla blogg som vi länkar till från R-guiden!) |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Stället ägs o sköts av en mycket trevlig ung familj. Det ligger mellan Bp-macken o fotbollsplanen alldeles vid infarten till Parga stad. Har man varit på ett ställe några gånger så hittar man ju tebaks till godbitarna nästa gång man kommer dit. För det är inte så billigt överallt i Parga, det lönar sig att kolla runt lite, och Dokos är kanske inte en taverna man hittar bara sådär, den ligger lite i utkanten o inte i de kvarter du som turist mest rör dig om kvällarna. Fast generellt sett TROR jag både boende och mat är billigare i Parga än på öarna. Tommy Senast redigerad av epiros den 2005-06-26 klockan 15:21. |
|
||||
|
||||
Citat:
( Den dyreste - og dårligste- middagen hadde vi ved havnepromenaden) Senast redigerad av Ingrid den 2005-06-26 klockan 22:50. |
|
|||
|
|||
Citat:
Lunchpris 18-25 för tre vuxna Middag 28-40 för tre Boende vanligast 30 euro för studio med två rum kokvrå balkong. dyrast 40 euro för studio enl ovan. Rum med tre sängar 25 euro |
|
|