Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-28, 10:40
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Olympic Airways

Nu en fråga igen till alla datakunniga..Är det mig det är fel på eller går det inga flyg FRÅN Skyros i augusti????
Vi kan enligt sökningen flyga TILL Skyros 2 pers onsd 1 augusti för 30 euro pp, men när jag söker TILLBAKS..så kommer det bara upp 28 augusti som alternativ vilka dagar jag än söker på från 5 aug och fram till 14 augusti...Eller är det för tidigt att boka?? Det borde ju inte vara det...Vad gör jag för fel?? Har provat massor av gånger nu...SKYROS verkar vara en ö som verkligen inte VILL ha turister så svårt som det verkar att ta sig dit

Lissi - bara tröttare o tröttare
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-28, 10:54
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Olympic Airways

Nu har jag lyckats hitta återresa om man bokar t o r alltså tillbaks den 8 augusti.... Vi kör nog enkel..vet ju inte när vi vill åter....Det kan säkert fixas på plats om man vill ha biljett... Det är lite krångliga söksidor tycker jag, jag skulle vilja få upp ALLA resor till och från Skyros under augusti på samma sida!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-28, 11:39
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Olympic Airways

Du gör inget fel Lissi, det är sajten som inte är som den ska. De har nyss gjort om den, det hände att den buggade förr, men nu är det mycket värre!

Välj enkel resa från Skyros och skriv in det datum du vill flyga. Om det inte går några plan den dagen eller om det är fullbokat (vilket jag tror det kan bli ganska snabbt just för att det är så besvärligt att ta sig dit/därifrån på annat sätt och de kör säkert bara jättesmå kärror) så kommer det upp en ruta att det inte finns några tillgängliga platser den dagen.

MEN nu kommer det istället upp att det finns den 28de - fast när jag sökte på enstaka dagar så såg det ut att finnas platser den 1a, 4e, 5e, 8e, 11e, 12e, 19e, 25e, 26e, 28e och 29e. Så keep going, det gäller att ha tålamod med dåliga internetsajter!

Vi flög ju från Skiathos till Aten i höstas och det var HELT UNDERBART! Vilken grej att se öar, land, berg och byar uppifrån!! Ni kommer ju att flyga ungefär samma väg, det blir säkert helt makalöst!!


Edit: Du hann medan jag letade ser jag nu, Så bra!

Senast redigerad av Elisabet den 2007-06-28 klockan 11:51. Anledning: Var visst lite långsam...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-28, 11:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Olympic Airways

TACK för tröstande ord!

Man tror ju man är helidiot ibland...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-28, 12:17
babsans avatar
babsan babsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 475
Standard Sv: Olympic Airways

Heja Lissi. Ge inte upp nu
Barbro
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-28, 12:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Olympic Airways

Ha , ha, GE UPP är ord jag inte kan!

..fast när jag hittade flygbiljetter som passade precis med en dags marginal till vår hemresa..t o r med flyg till Lesbos(!) så tänkte jag..DET TAR VI Vi flyger direkt till och från och hamnar på en helt ny ö....Till det braiga priset av 30 euro pp och biljett + skatt...så visade det sig att fast de billiga biljetterna fanns på prislistan att välja så FANNS de ju inte i alla fall.....nä Då skulle man genast välja dubbelt så dyra biljetter...Lika dantmed CHIOS...varför tar de inte bort priser som inte gäller????

Så kul det är att lägga en semesterdag på detta letande...
Funderar allvarligt på charterresa nästa år igen..eller rättare sagt MAKEN gör det!

Lissi -letar vidare..fast vet att det nog blir Skyros med båt via Rafina-Evia i alla fall....Det tar längre tid men verkar trots allt enklare...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-06-28, 13:11
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Olympic Airways

Citat:
Så kul det är att lägga en semesterdag på detta letande...
Hej !
Lissi varför ödsla tid, ring Olympic-kontoret i Kpn.
Trevlig och tillmötesgående personal, t.o.m Sv-talande !

Search results by COUNTRY
Country
Sweden City:Stockholm Office:Address:Nyropsgade 47, 4th floor, 1602 Copenhagen V. Phone 1:+45 33126100 Phone 2:Fax 1:+45 33121770 Fax 2:+45 33126941 E-mail:res@olympic-airlines.dk Notes:Served by our Copenhagen office.

/Tom
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-06-28, 15:00
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Olympic Airways

TACK TOM! Det är ju det jag säger..Kalimera är trösten i nöden!!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-06-29, 12:03
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 557
Standard Sv: Olympic Airways

Når vi nu er ved emnet Olympic Airway, så kan jeg kun vende tommelfingren op.

D. 29 maj fløj jeg med SAS København - Athen og skulle videre med Olympic 2½ time efter landing i Athen. Desværre blev vi på grund af fejl på rotorblad forsinket fra København, så jeg nåede ikke flyet i Athen. Ved henvendelse ved Olympic-skranken i Athens lufthavn ændrede de min billet til næste dag uden beregning. De stillede ikke engang spørgsmål om, hvorfor jeg ville have min billet ændret.
Flot og uventet service. Stort tak til Olympic.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-06-29, 12:55
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Olympic Airways

Planet till Skyros tar bara 32 passagerare och är en propellerkärra, lugn och trevlig flygning.

Uffe
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-06-29, 20:43
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Inlägg: 1 712
Standard Sv: Olympic Airways

[QUOTE=Lissi;95603]
..fast när jag hittade flygbiljetter som passade precis med en dags marginal till vår hemresa..t o r med flyg till Lesbos(!) så tänkte jag..DET TAR VI Vi flyger direkt till och från och hamnar på en helt ny ö....Till det braiga priset av 30 euro pp och biljett + skatt...så visade det sig att fast de billiga biljetterna fanns på prislistan att välja så FANNS de ju inte i alla fall.....nä Då skulle man genast välja dubbelt så dyra biljetter...Lika dantmed CHIOS...varför tar de inte bort priser som inte gäller????



Visst är det irriterande.... är jag skulle boka flyg från Rhodos till Athen för i morgon upptäckte jag samma sak, blev ett hiskeligt klickande hit och dit!

Camilla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT