Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-03, 17:56
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Vilket är bäst?

Jag säger absolut 44 °. Kom hem från Kreta igår och vi hade tre dagar med 42 ° i skuggan. Visst var det VÄLDIGT varmt, men om man låg i skuggan, drack mkt vatten och badade med väldigt jämna mellanrum, så var det inte så hemskt. Första dagen det var över 40 ° kändes det hett, men man vande sig faktiskt. Tack och lov hade vi AC på hotellet. Jag höll på att frysa ihjäl i går morse när vi landade, tror det var 12-13 ° på Arlanda! Så definitivt 42 om man kan svalka sig hela tiden och inte behöver jobba!

/Ulrika, som längtar tillbaka till Kreta
Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 20:03
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Håller definitivt med Ulrikas... vi var också där förra veckan och hade 42 grader flera dagar. Visst var det varmt men inte var det så att jag längtade hem till regnetMen det blev ju inget "stekande" i solen utan man parkerade sig under ett parasoll på stranden på morgonen och låg där till eftermiddagen...det värsta var när man skulle gå från stranden till hotellet på eftermiddan trots att det bara var 80 m så fick man dyka i poolen det första man gjorde
Jag hatar det här skitvädret vi har här hemma nu

Malin
Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 20:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jag skulle bli dödligt uttråkad av att ligga i en solstol hela dagen så jag är djupt imponerad över er flickor. Här har vi perfekt väder sol, blå, himmel och dessutom riktigt varmt. Har varit bra väder nu i flera veckor. Med avbrott för lite moln. Nästan brandfara. Får skicka lite sol till er där nere.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 21:14
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Beror ju lite på vad man gör i solstolen också! Själv läser jag, läste ut sex böcker på två veckor. Samtalar även med sambon, samt tonåringarna och inget av detta är dödligt tråkigt, inte för mig iaf!

/Ulrika, med svår Kretalängtan
Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 22:32
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

40 grader eller mer kan man klare. Dersom ikke luftfuktigheten er ekstremt høy. Har man ikke ac, er det ille. Som bacpacker i fjerne strøk, har man oftest ikke det.
Jeg vil ha Hellas' varme. Samtidig husker jeg veldig godt en hjemkomst etter ekstrem høy varme, en sen kveld iført tynne klær, ut av tunnelbanen til et regnvær som knapt kan beskrives. Himmelen var åpen, det regnte 'bøtter og spann', gaten var som en foss, det var umulig å holde seg tørr. Hvilken glede jeg kjente der og da! Ingen paraply kunne holde regnet unna. Det var kjølig, men ikke kaldt. Det var som en herlig, lindrende dusj etter all varmen, der jeg trakk kofferten etter meg, uten det minste forsøk på å komme unna uværet. Husker at forbipasserende sa 'se på henne!', klærne kunne vris. - Men dagen etter lengtet jeg tilbake, så klart.
Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 22:59
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Jag läste ut 6 böcker på 8 dagar i solstolen Hade bla sparat "millenium serien" av Stig Larsson till resan så jag kan absolut inte påstå att jag var uttråkad Men utan böcker och korsord blir jag lätt uttråkad i solstolen, då måste jag röra på mig.

Malin - 29 dagar kvar till nästa vecka i solstolen

Citat:
Ursprungligen postat av ulrikas Visa inlägg
Beror ju lite på vad man gör i solstolen också! Själv läser jag, läste ut sex böcker på två veckor. Samtalar även med sambon, samt tonåringarna och inget av detta är dödligt tråkigt, inte för mig iaf!

/Ulrika, med svår Kretalängtan
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 18:47
Amsterdammers avatar
Amsterdammer Amsterdammer är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Pest eller kolera??

Vilket föredrar ni?

Som vi har just nu, dvs. 12 grader kraftig blåst och kraftigt ösregn
eller 44 grader varmt
Naturligtvis 44 grader man kan ju ligga i vattnet smat krypa fram i nattmörkret!
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 19:21
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad

Vi låg under parasollen i +44 ,sanden brände våra fötter när vi skulle bada,och bada fick man vart 10 :de minut så hett var det,tom vinden som blåste var brännhet.
Och vi var tvungna o jobba lite med huset i denna värme,grekiska hantverkare vilka vi hade anlitat,vägrade jobba,sa att vi skandinavier var "flakas".Men dom kom o jobbade på morgarna när det fortfarande inte var så hett.
Men nu är det som sagt endast +35 ,börjar kännas ganska så skönt.
Jag älskar värme och hatar vinter,och föredrar detta värme ändå.Man får hålla sig inomhus det varmaste timmarna.
Bara dricka mycket vatten o äta vattenmelon som här kostar 25 cent kilo.Köpte en på 9,6 kg i går.Jättesvalkande.

Anneli
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 19:24
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Vi lär ha varmast i Sverige idag; 26 grader. Jag säger bara en sak: DET ÄR FÖR VARMT! MAN ORKAR INTE GÖRA NÅGONTING!!

Och inte ett svalkande moln så långt ögat kan nå sedan i söndags eftermiddag. Suck.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:26.