|
|||
|
|||
Sv: Fråga till Janne
Citat:
Mmmm du, stämningen stiger i hemmet här när vi (2 pers.) har så lite tid kvar på nedräknaren. Det är nästan som dagarna före julaftonen, tiden strax före resan och själva resan är för oss årets absoluta höjdpunkt så om det möjligen skickar lite småretliga signaler runt om i Skandinavien så får jag väl till 50/50 bjussa på det/ursäkta mitt inslag av ironi/sarkasm och lova att jag inte dricker så mycket ouzo varje kväll där nere Hasse |
|
||||
|
||||
GottegrisarJag säger som jag brukar! Jag är inte ett dugg avundsjuk
Ha en fin tur. MVH Yeasou |
|
|||
|
|||
Tack Tack 15:e september när du/ni åker är en tid på året vi ändå inte kan åka så vi tänker obönhörligen njuta fullt ut även denna gång, oavsett andras avundsjuka Och av någon outgrundlig anledning har vi aldrig kommit hem tårdrypande och längtat tillbaka redan i det ögonblick då flygplanets hjul lämnat den grekiska landnings/startbanebetongen ( dvs. till 99 % samma ). Hasse |
|
|||
|
|||
Det här var en lustig fredagkväll-tråd!
Fattar ingenting, det är ju inte direkt Jannes plikt eller uppgift, han har ju semester dessutom! Om det är opassande av honom att starta den tråden så är det väl opassande av dig att i din trådstart inte uttrycka ditt medlidande för översvämningsdrabbade i Småland, valar som jagas i Japan och den där musen som fastnat i våran råttfälla... |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Sölduk är ett Kalimerauttryck som jag tror Arne myntat. Arne, stämmer det?
|
|
||||
|
||||
Svar till Eva
När jag först läste ditt inlägg trodde jag att det var ett skämt. När jag läste det igen insåg jag att det låg allvar bakom. Först tänkte jag inte svara eftersom jag tyckte att inlägget var alldeles för dumt för att bemötas. Men jag har ångrat mig, ett sådant påhopp kan jag inte låta passera obesvarat.
Citat:
Citat:
Jag undrar om jag kunde ha gjort något annorlunda? Jag skrev om bränderna innan jag skrev om söldukarna. Jag visste dock inte vidden av dem (bränderna alltså). Läser inga tidningar, vare sig i pappersform eller på nätet. Om jag vetat: Skulle jag ha satt sorgband på Kalimera? Skulle jag ha förbjudit inlägg som inte handlade om bränderna? Skulle jag – när vi såg röken utanför Aten – ha stoppat bussen, snott brandsläckaren, klätt om till Kalimeradräkt och släckt branden på egen hand? Nu visste vi inget om hur omfattande branden var eller vilken katastrof den medförde. Om vi vetat hade det inte spelat någon roll, jag skulle ha skrivit samma sölduksinlägg ändå. Så okänslig är jag. Citat:
|
|
||||
|
||||
--- mer er det ikke å si!
|
|
||||
|
||||
Wiiihooo, Janne! *tummen upp*
(Trodde också det var ett skämt, väntade bara på att blink-gubben skulle dyka upp.) Lena*. |
|
|||
|
|||
Sv: Svar till Eva
Nästa Kalimera-plagg till försäljning? Kommer den i rosa så vill jag ha en.
birgitta |
|
||||
|
||||
Sv: Svar till Eva
Himmel!
|
|
|