Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-30, 23:29
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fråga till Janne

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
Hasse! Du kunde inte låta bli att nämna det att du/ni ska åka iväg på Torsdag va
MVH GetingYeasou

Mmmm du, stämningen stiger i hemmet här när vi (2 pers.) har så lite tid kvar på nedräknaren. Det är nästan som dagarna före julaftonen, tiden strax före resan och själva resan är för oss årets absoluta höjdpunkt så om det möjligen skickar lite småretliga signaler runt om i Skandinavien så får jag väl till 50/50 bjussa på det/ursäkta mitt inslag av ironi/sarkasm och lova att jag inte dricker så mycket ouzo varje kväll där nere

Hasse
Svara med citat
Gammal 2007-06-30, 23:38
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

GottegrisarJag säger som jag brukar! Jag är inte ett dugg avundsjuk
Ha en fin tur.
MVH
Yeasou
Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 00:02
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av yeasou Visa inlägg
Gottegrisar
Ha en fin tur.
MVH Yeasou

Tack Tack

15:e september när du/ni åker är en tid på året vi ändå inte kan åka så vi tänker obönhörligen njuta fullt ut även denna gång, oavsett andras avundsjuka

Och av någon outgrundlig anledning har vi aldrig kommit hem tårdrypande och längtat tillbaka redan i det ögonblick då flygplanets hjul lämnat den grekiska landnings/startbanebetongen ( dvs. till 99 % samma ).

Hasse
Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 14:27
vance vance är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Det här var en lustig fredagkväll-tråd!
Fattar ingenting, det är ju inte direkt Jannes plikt eller uppgift, han har ju semester dessutom!
Om det är opassande av honom att starta den tråden så är det väl opassande av dig att i din trådstart inte uttrycka ditt medlidande för översvämningsdrabbade i Småland, valar som jagas i Japan och den där musen som fastnat i våran råttfälla...
Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 20:47
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Allmänbildningen är det ingen fel på

Men är det jag som är Har adrig hört talats om en SÖLDUK??

Ska googla på stubinen.........
Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 20:54
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Ok, nu vet jag!! En sån är jag nog lite också!
Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 22:14
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Sölduk är ett Kalimerauttryck som jag tror Arne myntat. Arne, stämmer det?
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 16:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Svar till Eva

När jag först läste ditt inlägg trodde jag att det var ett skämt. När jag läste det igen insåg jag att det låg allvar bakom. Först tänkte jag inte svara eftersom jag tyckte att inlägget var alldeles för dumt för att bemötas. Men jag har ångrat mig, ett sådant påhopp kan jag inte låta passera obesvarat.

Citat:
Antagligen är det så att vi som är här hemma är mer välinformerade och ni är förlåtna.
Citat:
Antagligen är han så inbäddad i en behaglig semestertillvaro att allvaret av bränderna inte nått honom.
Vi är inte på semester, vi jobbar mer här än vad vi gör hemma. Med andra ord är vi inte – och har inte varit - inbäddade i någon behaglig semestertillvaro. (Inbäddas ska vi när vi kommer till andra öar). Vilket betyder – om jag ska tolka din text rätt - att vi inte är förlåtna. Om vi skulle ha varit inbäddade i en behaglig semestertillvaro, vem skulle i så fall förlåta oss? Är det du som ger oss syndernas förlåtelse eller krävs det högre makter för vår absolution?

Jag undrar om jag kunde ha gjort något annorlunda? Jag skrev om bränderna innan jag skrev om söldukarna. Jag visste dock inte vidden av dem (bränderna alltså). Läser inga tidningar, vare sig i pappersform eller på nätet. Om jag vetat: Skulle jag ha satt sorgband på Kalimera? Skulle jag ha förbjudit inlägg som inte handlade om bränderna? Skulle jag – när vi såg röken utanför Aten – ha stoppat bussen, snott brandsläckaren, klätt om till Kalimeradräkt och släckt branden på egen hand? Nu visste vi inget om hur omfattande branden var eller vilken katastrof den medförde. Om vi vetat hade det inte spelat någon roll, jag skulle ha skrivit samma sölduksinlägg ändå. Så okänslig är jag.

Citat:
Hårda ord men antagligen är det fler än jag som undrar åtminstone mina grekiska vänner.
Dina grekiska vänner borde skicka missionärer till Agistri och Egina där vi var när bränderna rasade som värst. Bägge öar var knökfulla med helgfirande Atenare, de badade, solade, åt, drack, sjöng, dansade osv. De roade sig med andra ord. Trots branden. Men kanske de var inbäddade i en behaglig semestertillvaro och är därmed förlåtna?
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 17:00
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

--- mer er det ikke å si!
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 21:15
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Wiiihooo, Janne! *tummen upp*

(Trodde också det var ett skämt, väntade bara på att blink-gubben skulle dyka upp.)

Lena*.
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 22:47
bon bon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Svar till Eva

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
, klätt om till Kalimeradräkt
Nästa Kalimera-plagg till försäljning? Kommer den i rosa så vill jag ha en.

birgitta
Svara med citat
Gammal 2007-07-04, 22:51
Paulinas avatar
Paulina Paulina är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Svar till Eva

Himmel!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:42.