![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det finns flygbuss mellan flygplatsen och busstorget i Chania, men bara några gånger per dygn. Taxi ner från flygplatsen till busstorget kostar 13-15 Euro beroende på mängden tungt bagage. Buss Chania-Rethymno kostar 6 Euro. Åker man vidare till Iraklio från Rethymno så kostar det typ samma summa eller 50 cent mer (så räkna med totalt 13 Euro för buss-trippen!). Sista bussen från Chania till Iraklio går 21.00 enligt den senaste tidtabellen. Calle! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Man måste ha turen på sin sida om man ska hinna med 21.00-bussen förstår jag. Inget krångel med bagaget och sånt. Patsy |
|
|||
|
|||
![]()
Hej alla Kalimeror.
Nu ar vi alla pa plats i Analipsi, det blev privat taxi. En god van och jag akte och hamtade dem som kom till Chania. Det blev en harlig utflykt. Synd att det blev morkt pa hemvagen. Vi har ju inte sa ljusa kvallar har som hemma. Nu ska vi bara njuta i solen och varmen, vi hade 37 grader har igar. Harligt ![]() Halsningar Patsy |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Vi landar också i Chania men ska vidare till Heraklion. Vi har åkt den sträckan med buss tidigare men nu är vi i tidsbrist för att hinna en båt som går vidare så jag undrar om någon här på Kalimera vet priset på en taxi sträckan Chania-Heraklion eller om någon vet var man kan söka svaret på nätet. Margaretha |
![]() |
|
|