Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-28, 18:47
Mikkels avatar
Mikkel Mikkel är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Massage paa strendene

HEI! Hva med all massage vi tilbys paa strendene. Kommer fra Naxos og ute paa strendene kryr det av kinesere som tilbyr massage over hele kroppen. Du kan faa full overhaling eller bare rygg f.eks.
Er det noen som har provd dette og hvor seriost er det. Det er godt. Jeg har provd, men betaler vi for katta i sekken.
Har noen andre provd dette og hva mener dere.
Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 20:45
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Massage paa strendene

Vi kom genast att lägga märke till de vitklädda kineserna som med liv och energi patrullerade stränderna på Naxos. De medförde en svart väska innehållande diverse utensilier i form av oljor etc etc. Därtill hade den en
utvikbar plansch där människokroppen var avbildad.

På vår förfrågan till lokala greker erfor vi att Kineserna anlända till övärlden i början av Maj, att de efterfråga mycket enkelt boende för hela säsongen, samt att de laga all sin mat på rummet.
De äro emellertid mycket flitiga och har som bas stränderna, men de utföra gärna massage på beställning vid kundens hotellrum om så önskas.

Tämligen oförargliga äro de, samt kunna de uppvisa diplom vari garanteras att de ha en lång och välmeriterad utbildning hemma i Kina, samt att de äro ackrediterade massörer.

Arne
Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 21:08
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jag tog helkroppsmassage i Perissa på Santorini. Klart godkänt. Fick den för 20 euro. Normalpris var 35 eller 40 men det var i slutet av dagen och 20 är nog ett rimligare pris.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 23:48
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Jag tog en ryggmassage för 10€ av asiaterna på Sicilien.
Hon använde en för mig rälig olja. Dessutom kände jag knappt av massagen. kändes som en treåring som tar i till 50%

Tycker inte om kroppsprodukter förutom litta luktegott o hårpomada, så det gick åt många stenar från stranden o flera våtservetter för att likvidera den smetiga oljan från ryggen
Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 06:42
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Har inte provat själv,men hört av vänner som provat att det är välgörande och skönt för stunden.Oljan....ja man känner ju på långt avstånd när de är aktion....
Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 07:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Oljan som min massör använde hade en svag behaglig doft och det enda jag tyckte skilde den massagen från den jag fått i Thailand var att fotmassagen var bättre där. Effekten är nog mer långsiktig än för stunden då musklerna knådas rätt rejält och eventuella spänningar löser sig. I Thailand var det så billigt att jag gick på massage var tredje dag och även på SPA med olika behandlingar en halv dag. I Braslien kom massören till hotellet med bänk och allt där gick det även att få manikyr och pedikyr på sin egen balkong för en rimlig penning.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-06-29, 07:23
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Finns nog både bra och dåliga massörer.....men säkert värt att prova..
Svara med citat
Gammal 2007-07-01, 18:57
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Vi såg massörer/massöser in action på stranden i Platanias. Jag tyckte de såg lite för amatörmässiga ut den massage som de utförde på sina kunder. Men det finns förstås olika sådana på olika stränder kanske..
Svara med citat
Gammal 2007-07-03, 13:15
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Såg en massör på stranden i Analipsi, Kreta. Tänkte prova men de sista dagarna var det röd flagg så vi stannade vid poolen. Såg skönt ut i alla fall!
Svara med citat
Gammal 2007-07-06, 08:57
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Fått härlig massage av kineser på Elli stranden på Rhodos, helt ok, verkligen värt pengarna
Får massage två ggr i månaden på jobbet av proffs, och kineserna gjorde likadant som proffsen, så dom kan det där dom också
tror även dom är proffs, allt sånt kommer väl från Kina?
Svara med citat
Gammal 2007-07-07, 22:57
Jooohaaanna Jooohaaanna är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Jag fick massage på stranden i Kallithea, betalade 20 euro för en halvtimme och det var superbra. Så bra att jag hann göra det två ggr under 6 dagar.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:01.