|
||||
|
||||
Dubbelbetalt för hotell
Jag träffade en tjej på Santos flygplats när jag skulle åka hem. Hon hade köpt en ospecad resa av Ticket och fått en hotellvoucher. Denna voucher missade hon att lämna, om det nu var i transferbussen eller till hotellet hon skulle lämna den vet jag inte, men hon lämnade den aldrig.
När hon checkade ut från hotellet (på Santo) så betalade hon för vistelsen kontant. På flygplatsen slog det henne vad hon gjort. När hon kom hem kontaktade hon Ticket och fick veta att hon inte kan få pengarna tillbaka. Har Ticket rätt? Yanna som retar sig på detta! |
|
||||
|
||||
Sv: Dubbelbetalt för hotell
Kan inte tänka mig att Ticket säljer resor med möjlighet att lösa in vouchern och få pengarna tillbaka efter resan.
Om någon ska betala tillbaka är det hotellet - i utbyte mot vouchern då förståss. Men om det går att ordna efteråt...? Tveksamt. |
|
||||
|
||||
Ja Elisabet, om det går att ordna upp detta så måste det antagligen bli med hotellet där hon bodde, men man kan ju tycka att Ticket åtminstone gjorde en förfrågan till detta hotell som ju har fått dubbelt betalt. Kanske tjejen kan göra upp med hotellet, men jag vet att hon sa att de inte kan engelska och hur som helst så är det ju upp till hur ärlig hotellägaren är, men som sagt...om de inte kan engelska får tjejen svårt, där kanske Ticket kunde hjälpa henne. Ticket måste ju ändå haft någon slags dialog med hotellet innan eftersom de kan hysa in folk där.
|
|
|||
|
|||
Ursäkta en fråga....................
Hur kan man glömma att lämna vouchern????????? Hur kan man betala ett hotel när man redan köpt en resa där det inngår???????????? Människan måste väl i herrans namn veta vad hon har gjort och köpt........... |
|
||||
|
||||
Lopez! Jag har ställt mig samma fråga, men jag antar att hon glömde det hela när hon kom dit, men oavsett skälet kanske hon skulle kunnat få viss hjälp av Ticket? Hon HAR iaf bott där och hotellet HAR fått dubbelt betalt!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det man skulle kunna tänka sig är att hotellet lämnar tillbaka pengarna i utbyte mot vouchern och sedan fakturerar Ticket i vanlig ordning. Om det är så det fungerar så har Ticket med andra ord fått betalt för ett hotellboende som det inte har någon kostnad för. Oavsett om det är så, eller om det är som du tror att de redan har betalat hotellet, så innebär jobbet att hjälpa eller återbetala klantiga kunder en merkostnad för dem i form av arbetstid (som i slutändan drabbar andra kunder som inte glömmer vad de har betalat för). Alla företagare har enstaka kunder som de inte vill sälja mer till för att det innebär en massa extrajobb som kostar mycket mer än den vinst de får på affären. Om jag var Ticket skulle jag bedöma denna tjej som en sådan. Jag tvivlar alltså på att Ticket ser någon fördel med att hjälpa henne. Kanske bedömer de dessutom att det inte vore särskilt bra för de fortsatta affärskontakterna med hotellet. Det låter krasst, men det bästa vi kan önska denna tjej är nog att hon lärt sig en läxa till nästa gång. |
|
||||
|
||||
Klokt svar från dig Elisabet!
Nej man kan inte vara säker på att hotellet fått dubbelt betalt, eftersom hotellet inte redovisat vouchern så har dom ju bara fått de pengar dom skall ha, så varken dom eller Ticket har fått mer än dom skall ha. Tjejen beställde ena dagen och åkte nästa, hon hade haft stressigt på jobbet och hade väl noll koll, men som hon själv säger så var det dyra läropengar och hon får stå sitt kast. |
|
||||
|
||||
Jag läser denna diskussion med spänning! Jag har haft en del insyn i hur mycket ett hotell egentligen får i betalning för en gäst av de stora resebolagen! Det är mycket mindre än man kan tro. Om en gäst köper tjänsten direkt av hotellet så tjänar de i regel mycket mer än genom en bokning av resebolaget!
Jag håller med "Lopez" har man en voucher, glömmer att lämna den och senare kommer ihåg det, då får man nog sätta upp kostnaden på sitt Blåskonto! Resebyrån i detta fall Apollo ska väl inte behöva vara någon slags städpatrull, med kostnader som följd osv, bara för att ett ingånget avtal inte fullföljdes av kunden! Bara mina tankar MVH Yeasou |
|
||||
|
||||
Klart du har rätt Yeasou, men jag tänker väl på grekiska än, vet ju att grekerna sällan luras. Jag skulle iaf känna mig lurad, även om det var mitt fel egentligen..Fast JAG skulle själv aldrig glömt en voucher...eller ens köpt ospecat..
|
|
|||
|
|||
Lessen.....men kan bara inte tro på detta.
INGEN människa köper en resa som inkluderar hotell och sen betalar igen. Måste ju röra sig om ett par tusen kronor, minst. Hjärnsläpp kan vi ju alla få lite till mans, men detta........... Nä, sorry............ |
|
||||
|
||||
Hon köpte ju resan ena dagen och reste nästa dag. Hon reste ifrån allt för mycket jobb för att bara vara. Jag tror inte hon hade koll på vad hon köpt! Hursomhelst, det hände henne iaf, sen kan man tycka vad som helst, men det var säkert hjärnsläpp! Ävren om inte jag skulle göra en sån tabbe så tänker jag inte döma henne på något vis, tabbar kan alla göra - även grova såna!
|
|
||||
|
||||
Bättre när man får till svar i hotellreceptionen, Nej du får inte betala
Häromåret fick jag detta svar, efter en veckas skön vistelse på hotell Artemis i Kamari. Inklusive allt som jag ätit, druckit osv! En av de billigaste veckorna i Grekland för mig! Yeasou Senast redigerad av yeasou den 2007-07-15 klockan 19:06. |
|
||||
|
||||
Hmmm...är väl därför du inte bryr dig om vad det kostar när du kommer dit, Yeasou?
|
|
|